دستورالعمل آخرالزمانی آیت‌الله بهجت برای طرح در مجامع بین‌المللی از زبان نایب رئیس مجلس

لذا از نگاه قرآن کسانی تواناترند که ایمان بر حق و عمل صالح فاخری را دارند آنها تواناتر هستند. همچنین خواجه نصیرالدین طوسی در تفسیر ایمان و عمل صالح، تعریفی از ایمان ارائه می‌کند که با تعریف متعارف ما فاصله دارد؛ ایمان آورندگان یعنی کسانی که به رشد و بلوغ عقلانی رسیده‌اند از این رو پیامبر اکرم (ص) عقل اول است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین کسانی که از اندیشه و تفکر برتری برخوردارند از قدرت بالاتری بهره‌مند هستند و این سؤال مطرح می‌شود که آیا فقط داشتن این توانایی برای اقتدار انسان کافی است، خیر چرا که ممکن است انسان در مقام عقل نظری خوب فکر کند اما در حوزه عقل عملی، عملکرد بدی داشته باشد.

وی افزود: کم نیستند کسانی که می‌دانند چه باید بکنند اما آنچه می‌دانند را انجام نمی‌دهند و قبول کنید که معضل ما در موضع دوم است از این رو خداوند متعال می‌فرماید: «وعدالله الذین آمنوا و عملوا الصالحات».

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: آینده جهان در اختیار کسانی است که در قله عقلانیت، اندیشه و در قله عمل مبتنی بر عقلانیت و علم قرار دارند کسانی قدرت را بر دست خواهند گرفت که از تفکر برتر و رفتار مبتنی بر علم دانش بهره‌مند باشند و وجود مقدس امام زمان(عج) مصداق کامل این تعریف الهی است و ایشان در قله علم و عقلانیت قرار دارند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله بهجت به معنای واقعی کلمه از منتظران حضرت ولی‌عصر(عج) بود، گفت: این عالم وارسته بر این باور بود به آنچه که علم و معرفت دارید عمل کنید که این سخن را می‌توان در سراسر جهان مورد نقد قرار داد و ما مفتخریم که آیت‌الله بهجت دستورالعملی را ارائه داده است که در تمام مجامع علمی بین‌المللی ـ اعم از موحد و غیرموحد ـ قابل طرح است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن آیت‌الله بهجت مبنی بر اینکه آنچه که علم دارید عمل کنید و در آنچه که علم ندارید توقف کنید، تصریح کرد: کم نیست تصمیماتی که ابوترابی بدون علم گرفته و آن تصمیمات در معضلات سیاسی و اجتماعی کشور نقش داشته است و کم نیست تصمیماتی که می‌تواند او و همکارانش مبتنی بر علم اتخاذ کنند که در گشودن گره‌ها نقش داشته باشد و امیدوارم خداوند متعال ما را در این راه هدایت کند.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.