دستورالعمل واکسیناسیون دانشجویان ابلاغ نشده/آسترازنکا طی چند روز آینده توزیع می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طبق اعلام قبلی قرار بود که واکسیناسیون دانشجویان در نیمه دوم شهریور ماه انجام شود، گفت: فعلا از سوی وزارت‌خانه اطلاعی در این خصوص داده نشده اما با توجه به حجم واکسنی که وارد شده، امیدواریم که واکسیناسیون دانشجویان به‌ زودی انجام شود. 

محمدجعفر صادقی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ مرکز واکسیناسیون در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول خدمت‌رسانی است، گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۵۹ دوز واکسن در این مراکز تزریق شده که یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۹۸۷ دوز واکسن از این تعداد مربوط به واکسیناسیون دوز اول بوده است. همچنین ۴۴۴ هزار و ۶۷۲ نفر واکسن دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: هنوز در خصوص سهمیه‌بندی محموله جدید واکسن اطلاعی داده نشده و اطلاعی در خصوص اینکه چه تعداد از این محموله واکسن جدید در اختیار ما قرار می‌گیرد، نداریم.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روند واکسیناسیون در همین هفته تسریع خواهد شد، گفت: با توجه به حجم واکسن وارد شده، قطعا در همین هفته شاهد تسریع روند واکسیناسیون خواهیم بود اما برای نیل به این مقصود مابقی دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، شهرداری، هلال‌احمر و… نیز بایستی پای‌ کار بیایند. 

وی افزود: کمبود واکسن آسترازنکا رفع شده و طی چند روز آینده توزیع می‌شود و دوز دوم آن را تزریق خواهیم کرد. فاصله زمانی و تاخیری که برای واکسیناسیون دوز دوم پیش‌ آمده، هیچ مشکلی برای افرادی که فاصله زمانی ۲ واکسن آن‌ها طولانی‌تر شده، ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.