دستور امام(ره) در خصوص فرمان ۸ ماده‌ای و آنچه به ایشان نسبت می‌دهند

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین، «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی – اجتماعی امام خمینی(ره)»  از سوی نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی(ره) روانه بازار کتاب شده است. مولفان کوشیده‌اند مناسبت‌ها و وقایعی را که امام خمینی(ره) در آن‌ها نقش اساسی داشته یا مرتبط با ایشان بوده در اثر خود مطرح کنند و مناسبت‌های مهم را با توضیحی مختصر و بیاناتی از حضرت امام (ره) همراه کرده‌اند تا خوانندگان با ابعاد آن وقایع تاریخی آشنا شوند. حوادث تاریخی و مناسبت‌ها در «روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی – اجتماعی امام خمینی(ره)» به تاریخ شمسی و بر اساس روزهای سال تدوین شده‌اند. این روزنگار از یکم فرودین ماه آغاز می‌شود و در ۳۰ اسفند به پایان می‌رسد.

این مجموعه دارای فصل ضمیمه‌ای هم هست که ترتیب آن بر اساس تاریخ هجری قمری است و اتفاقهای مهم به ترتیب ماه‌‌های قمری ثبت شده‌اند.

بخشی از کتاب:

«امام خمینی (ره) ۱۳ بهمن سال ۱۳۶۱ شمسی (۱۸ ربیع‌الثانی ۱۴۰۳ قمری) حکمی مبنی بر ضرورت اجرا و پیگیری فرمان هشت ماده‌ای، در برخورد با متخلفین و متجاوزین به حقوق مردم صادر کردند.

حضرت امام خمینی (ره) در پاسخ به سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور و میرحسین موسوی اول وزیر بر ضرورت اجرا و پیگیری فرمان هشت ماده‌ای (صادره در ۲۴ آذر ۱۳۶۱) دربارهٔ برخورد با متخلفین و متجاوزین به حقوق مردم تأکید کردند و هرگونه توقیف اموال، دخل و تصرف، خلع ید، سرپرست گذاشتن برای اداره اموال توقیف شده را پیش از تعیین تکلیف در محاکم شرعی غیر مشروع دانسته و حکم و دستور مخالف آن را فاقد اعتبار دانسته و بر جلوگیری از آن دستور فرمودند: «در صورت نسبت دادن چیزی به اینجانب، تا از شخص اینجانب سؤال نشده است باید ترتیب اثر ندهند، زیرا بسیاری از امور که به اینجانب نسبت داده می‌شود، بر خلاف واقع است».»

«روزنگار زندگی و تاریخ سیاسی _ اجتماعی امام خمینی (ره)»  در ۴۴۲ صفحه و با قیمت ۱۹هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است. 

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.