دستور جدید اوباما درباره تحریم های ایران؛ ام‌تی‌ان در آستانه تحریم

خبرگزاری آریا-ام‌تی‌ان، بزرگترین شرکت آفریقایی در زمینه ارتباطات به علت فعالیت‌های مخابراتی در ایران و سوریه در آستانه قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های امریکا است.
به گزارش  سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از روزنامه میل اند گاردین آفریقای جنوبی، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته دستوری اجرایی صادر کرد که برای اولین بار به مقامات آمریکایی اجازه می‌دهد، افراد یا شخصیت‌های حقوقی که خدمات فنی به ایران و سوریه ارائه می‌دهند را مورد تحریم قرار دهند.
بر اساس این دستور، تحریم‌های جدید شامل منع اعطای روادید سفر به آمریکا و محدودیت‌های مالی برای اشخاص و نمایندگی‌ها می‌شود.
شرکت ام تی ان در اوایل ماه مارس اعلام کرد، با وجود مواجهه با مشکلات تحریم‌ها‌ی امریکا علیه تهران، قصد ندارد فعالیت‌های خود را در ایران متوقف کند.
سیفیسو دابنگوا، رئیس شرکت ام‌تی‌ان گفت: “ما بنابر سیاست‌های دولت آفریقای جنوبی در سطح بین‌الملل عمل می‌کنیم، بدین سان شرکت‌های امریکایی از تجارت در ایران منع شده‌اند. در صورتی که سیاست‌های دولت آفریقای جنوبی طور دیگری باشد، ما هم از آن پیروی می‌کنیم.”
امریکا پیش از این شرکت‌های خارجی که با ایران تجارت دارند را در مورد تحریم قرار داده بود.
باراک اوباما در ۳۰ مارس به تحریم‌های اعلام شده قبلی علیه بانک‌ها و دیگر سازمان‌های مالی که از طریق آن‌ها نفت ایران فروخته می‌شود، چراغ سبز نشان داد.

دستور جدید اوباما درباره تحریم های ایران
پس از ناکامی آمریکا در ایجاد مانع در مسیر پیشرفت ایران با اعمال برخی تحریم ها و استقبال نکردن شرکت های خارجی از این تحریم ها، کاخ سفید تصمیم گرفت مجازات های بیشتری ضد ناقضان تحریم های ایران اعمال کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، “باراک اوباما” رییس جمهوری آمریکا، دیروز سه شنبه با صدور فرمانی اجرایی از مقامات وزارت خزانه داری این کشور خواست، افراد و شرکت های خارجی که تحریم ها ضد سوریه و ایران را نقض می کنند ، شناسایی و از دسترسی آنان به بخش های مالی و اقتصادی آمریکا جلوگیری کنند.

برخی طرف ها با متهم کردن ایران به پیگیری اهداف نظامی در فعالیت های هسته ای، تلاش می کنند با اعمال تحریم ها مانع از پیشرفت ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای شوند؛ این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است به هیچ وجه از حقوق هسته ای خود کوتاه نمی آید و فعالیت های هسته اش در چارچوب قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.