دستور حمایت از کارخانه های کاغذ سازی کشور صادر شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسینی شامگاه سه شنبه در مراسم جشن ربع قرن جهاد فرهنگی و جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: امروزه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در بین کشورهای اسلامی خاورمیانه از لحاظ انتشار عناوین کتاب جایگاه اول و در جهان نیز رتبه دهم را به خود اختصاص داده ایم.

وی افزود: علاوه بر ۲۵ دوره نمایشگاه بین المللی کتاب،‌ امسال نوزدهمین دوره هفته کتاب در ایران برگزار شد.

حسینی اضافه کرد: همچنین ۲۹ دوره اهدای جایزه کتاب سال برگزار شد که هر سال از آثار نویسندگان، مولفان و مترجمان قدردانی می شود و امسال نیز این آثار در نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

وی گفت: در سال ۹۰ در قالب برپایی نمایشگاه‌های استانی بیش از دو میلیون جلد کتاب به فروش رفت و در کنار آن نیز اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستاها و شهرها نیز انجام شد و این امر ادامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع تجهیز کتابخانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بخش قابل توجهی از کتابخانه‌های کشور به فناوری روز مجهز شد.

به گفته حسینی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برنامه ویژه‌ای برای حمایت از کتاب‌های ارزشمند دارد که طی آن این آثار خریداری و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

وی گفت: فعالیت ها محدود به نمایشگاه کتاب تهران نمی شود، بلکه در طول سال نیز ادامه می‌یابد تا سرانه مطالعه در سراسر کشور افزایش یابد و به اهداف بلندی که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده اند، دست یابیم.

حسینی همچنین گفت: یکی از کارهای خوبی که در سال‌های اخیر بیش از گذشته به آن توجه شده است بزرگداشت مفاخر نامی ایران است که امسال نیز با توجه به انتخاب چهار نفر از آنها برای تجلیل از سوی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) شکل تازه ای نیز به خود خواهد گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: در سال ۹۰ بیش از هشت میلیون جلد کتاب رایگان در کشور بین کتابخانه های عمومی و مساجد توزیع شد.

حسینی افزود: ترجمه کتاب های دانشمندان ایرانی به زبان‌های زنده دنیا هم در اولویت کاری قرار دارد که باید شتاب بیشتری بگیرد و فراتر از وضعیت فعلی باشد تا دنیا بیش از پیش با اندیشه ایران اسلامی آشنا شود.

حسینی همچنین با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) به بیان آیات و روایاتی در باره جایگاه سوره کوثر و مقام حضرت زهرا (س) پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری کنگره شعر فاطمی در روز پنجشنبه هفته جاری در قم خبر داد و گفت: همانطور که جشنواره های رضوی در سطح کشور همه گیر شده است، باید جشنواره هایی با موضوع فاطمی نیز گسترش یابد.

حسینی همچنین از رونمایی یک جلد قرآن مجید به خط ‘سید رضا بنی رضی’ خبر داد و گفت: با زحمات و هنرمندی استاد بنی رضی قرآنی کتابت شده است که ویژگی های منحصر به فردی دارد و برای ایرانیان خوشخوان است.

مراسم جشن ربع قرن جهاد فرهنگی و جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) شامگاه سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‘مرتضی بختیاری’ وزیر دادگستری و شماری از مسوولان فرهنگی و جمعی از مردم در فضای باز سالن ربع ‌قرن نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

فراهنگ**۱۳۵۵**۱۷۰۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۲۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.