دستور رئیس‌جمهور برای نجات دریاچه ارومیه

وزیر نیرو خبر داد …

مهر: مجید نامجو از جدیدترین اقدامات صورت گرفته در زمینه حل مشکل خشکی دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: آخرین تصمیمی که از مهم ترین برنامه های این بخش نیز است و در شورای عالی آب مصوب شد، تقریبا تمام کارهایی که در این زمینه لازم است در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو اظهار داشت: رئیس جمهور به این منظور چند دستور صریح دادند که وزارت نیرو آنها را پیگیری می کند. یکی از اقدامات انتقال آب حوزه به حوزه است که ما این طرح را پیشنهاد کردیم و تا پایان دولت دهم به ثمر خواهد نشست.

نامجو با اشاره به اینکه طرح انتقال آب حوزه به حوزه در قالب طرح های مهر ماندگار است به صورت دراز مدت ادامه خواهد داشت، ادامه داد: برای این منظور باید منابع لازم نیز فراهم شود و همکاران ما در این خصوص برخی طراحی ها را در دست انجام دارند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با برگشت تغییر اقلیمی که وجود دارد و معمولا دوره های ۷ تا ۱۰ ساله را شامل می شود، بتوان از ادامه خشکی دریاچه ارومیه جلوگیری کرد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه هم اکنون ۸ سال از زمان وقوع خشکسالی در حوزه آبریز ارومیه می گذرد، در ارتباط با این ایده که می گویند به دلیل ساخت سدهای فراوان در مسیر رودخانه های مهمی که به دریاچه ارومیه می ریزد؛ خشکی در دریاچه اتفاق افتاده است، گفت: بیشترین دلیل وقوع خشکی در دریاچه ارومیه به دلیل وقوع خشکسالی است و این میزان بیش از ۸۵ درصد دلایل را شامل می شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.