دستور ویژه بانکی روحانی صادر شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 دستور ویژه بانکی روحانی صادر شد

دستور ویژه بانکی روحانی صادر شد

ممتازنیوز: رئیس‌کل بانک مرکزی از تشکیل نخستین جلسه شورای پول و اعتبار دولت یازدهم در هفته جاری خبر داد و گفت: طبق دستور ویژه رئیس‌جمهور، بانک مرکزی و سایر وزارت‌خانه‌ها مأمور ارائه برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت تولید شده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز، ولی‌الله سیف از دستور ویژه رئیس جمهور برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی خبر داد و اظهار داشت: تیم اقتصادی مسئولیت پیدا کرده که روی اقداماتی که می‌تواند به‌سرعت منجر به برداشتن موانع تولید و تسهیل تولید شود کار کند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از این اقدامات در وزارت‌خانه‌های مختلف در حال انجام است، افزود: بخش دیگری نیز در بانک مرکزی و نظام بانکی مورد رسیدگی قرار گرفته که در هفته جاری اقداماتی را که می‌توان در سیستم بانکی انجام داد اعلام خواهیم کرد.
رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که تصویب هرگونه طرح و برنامه برای کمک به تولید نیازمند مصوبات شورای پول و اعتبار است، آیا قرار نیست طرح‌های مورد نظر بانکی در این شورا مورد رسیدگی قرار گیرد، گفت: در هفته جاری نخستین جلسه شورای پول و اعتبار در دولت یازدهم تشکیل خواهد شد.
وی به تسنیم گفت: برخی از اعضای شورای پول و اعتبار طبق قانون باید به انتخاب رئیس جمهور و برخی دیگر به‌پیشنهاد رئیس‌کل بانک مرکزی معرفی شوند ولی تا به امروز حکم جدیدی از عزل و نصب‌های شورا بیرون نیامده است.
سیف با بیان اینکه اعضای جدید شورای پول و اعتبار به‌زودی معرفی خواهند شد، درباره انتخاب هیئت عامل بانک مرکزی تصریح کرد: به‌زودی هیئت عامل بانک نیز معرفی خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.