دستور گمرک برای ترخیص فوری داروهای بیماران خاص

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرک‌های داخلی دستور ترخیص فوری اقلام دارویی مربوط به بنیاد امور بیماری‌های خاص با رعایت کامل مقررات مربوطه را صادر کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، در بخشنامه فرود عسگری، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران به گمرک‌های کشور آمده است: حسب دستور رئیس کل گمرک و پیرو بخشنامه ۱۸۲۹۲۶/۹۱/۳۰۷/۱۲۴۲۴/۷۳/۳۲۵ مورخ ۲/۱۰/۹۱ پیگیری و چنانچه اقلام دارویی بنام بنیاد امور بیماری‌های خاص در آن گمرک موجود باشد نسبت به ترخیص آن با رعایت کامل مقررات تسریع کنند.

پیشتر فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در نامه‌ای خطاب به رئیس کل گمرک ایران نوشته بود: “به استحضار می‌رساند بیماران هموفیلی که بالغ بر ۷۵۰۰ نفر در کشور می باشند، در اثر کوچکترین ضربه یا صدمه‌ای دچار خونریزی می‌شوند و اگر به سرعت تحت تزریق فراورده‌های جایگزین قرار نگیرند دچار معلولیت و حتی مرگ می‌شوند. متاسفانه در حال حاضر بیماران هموفیلی با کمبود بسیار شدید فاکتورهای انعقادی ۸ و ۹ خون مواجه می باشند.

با توجه به موجودی نزدیک به صفر این داروها در کشور و پس از پیگیری‌های این بنیاد اطلاعاتی حاصل شد که حدود ۵۰۰۰ عدد از اقلام مذکور در گمرک‌ها موجود بوده اما بنا به دلایلی تاکنون ترخیص نشده است.

خواهشمند است با توجه به در خطر بودن جان هموطنانمان دستور فرمایید اقدام عاجل معمول شود.”

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.