دستیابی به حداکثر استقلال در مبتلایان به سکته مغزی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

یکی از مهم ترین اهداف کار درمانی در بیماران مبتلا به سکته مغزی، دستیابی به حداکثر استقلال در همه حیطه های زندگی روزه مره و به ویژه مراقبت از خود است.

حسین فتحی، کارشناس کار درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  سکته مغزی یکی از علل اصلی ناتوانی، کاهش استقلال و کاهش کیفیت زندگی در دنیا است. سکته مغزی پس از بیماری های قلبی و سرطان سومین سبب عمده مرگ و میر است، به طوری که در آمریکا در هر ۴۵ ثانیه یک نفر سکته می نماید و در ۳ دقیقه یک نفر به سبب سکته می میرد.

وی گفت: در کشور ما نیز طبق نتیجه مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، میزان بروز سالیانه سکته بار اول در ایران ۱۳۹ نفر در هر صد هزار نفر اعلام گردید که این آمار به میزان قابل توجهی بالاتر از اغلب کشورهای غربی است.

اما از آنجا که سکته مغزی معمولا با وابستگی عملکردی همراه است این میزان به تنهایی نشان دهنده تاثیر واقعی سکته مغزی نمی باش.

این کارشناس کار درمانی اظهار نمود: یکی از مهمترین اهداف کار درمانی در این بیماران، دستیابی به حداثر استقلال در همه حیطه های زندگی روزمره به ویژه مراقبت از خود است که این مهم می تواند از طریق ایجاد تطابقات محیطی، تجویز و تهیه وسایل انطباقی و آموزش فعالیت های مختلف اعم از لباس پوشیدن و حمام نمودن و غیره تحقق یابد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.