دستگاهی برای اتصال افراد مدفون شده زیر بهمن به هوای سطح زمین

یکی از خطرات نگران کننده در مناطق کوهستانی خطر ریزش بهمن و مدفون شدن افراد در زیر آن است این دستگاه کمک زیادی به حفظ جان کوهنوردان می کند.

وحید قاسمی مخترع این دستگاه در خصوص آن به خبرنگار دانش های روزممتازنیوز، گفت: این دستگاه قادر است بدون استفاده از هیچ گونه سوخت فسیلی فرد مدفون شده در زیر بهمن را به هوای سطح زمین وصل کند.
 
وی افزود: مزیت عمده این دستگاه عدم استفاده از امواج است همان طور که می دانید در کوهستان ها و دره ها امواج به درستی رد و بدل نمی شوند و این در کار دستگاه هایی که با امواج کار می کنند تاثیر بسزایی می گذارد.
 
 
** نجات افراد از بهمن بدون استفاده از سوخت
 
قاسمی تصریح کرد: مزیت عمده این دستگاه این است که برای اتصال فرد مدفون شده در زیر بهمن به هوای سطح زمین از هیچ گونه سوختی استفاده نمی کنیم.
 
وی اذعان کرد: این دستگاه برای کوهنوردان و نظامیانی که محل خدمتشان در مناطق کوهستانی است کاربرد و مزیت زیادی دارد به طوری که در صورت احساس خطر بهمن با داشتن یک توپ و ماسک مخصوص می توانند به راحتی خود را از خطر های احتمالی نجات دهند.
 
این مخترع خاطر نشان کرد: ما از فناوری قبلی مثل توپ بهمن نیز استفاده کردیم و در واقع با گسترش فناوری قبلی یک دستگاه جدید با یک ساختار متکامل طراحی کرده و ثبت رسانده ایم./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.