دستگاه‌های دولتی به تعهد خود در حمایت از آثار هنری عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد و پس از امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت بهداشت در خصوص خدمات درمانی برای اهالی فرهنگ، در جمع خبرنگاران گفت: به زودی این خدمات علاوه بر تهران در دیگر استان‌ها نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: در این طرح همچنین وضعیت سلامت هنرمندان بررسی و برای آنها پرونده سلامت تشکیل خواهد شد که یک گام بسیار ارزشمند و نشانگر اهتمام دولت خدمتگزار به جامعه فرهنگی و هنری است.

حسینی اضافه کرد: تمام کسانی که عضو صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران هستند، می‌توانند از خدمات این مرکز (بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی) استفاده کنند.

وزیر ارشاد گفت: این طرح در واقع حاصل همکاری دو وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نمایندگان دو وزارتخانه برای اجرای طرح مشخص شده‌اند؛ از وزارت ارشاد مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران و از وزارت بهداشت هم رئیس مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی شهید رجایی.

وی اضافه کرد: از این پس هم نماینده صندوق مذکور و هم نماینده بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی برای پیگیری خدمات درمانی و بهداشتی به اهالی فرهنگ و هنر در این بیمارستان مستقر خواهند شد و با اجرای این تفاهمنامه، نگرانی که در جامعه فرهنگی و هنری کشور در مورد مشکلات دوران پیری و کهولت وجود دارد، برطرف می‌شود.

حسینی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره بودجه اندک صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران و دشواری ارائه تسهیلات به این افراد از سوی این صندوق، ادامه داد: ان‌شاءالله تدابیری خواهیم اندیشید که این مشکل هم رفع شود.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره سهم بودجه سازمان‌ها برای حمایت از حوزه فرهنگ و هنر گفت: بر اساس بودجه سال ۱۳۹۰ یک دهم درصد از بودجه ارگان‌های دولتی باید به خرید آثار هنری اختصاص یابد و من همین جا از مسئولان دستگاه‌های دولتی می‌خواهم نسبت به اجرای تعهدات خود در این زمینه همت کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.