دستگیری عامل انتشار یافتن تصاویر خصوصی در اینترنت

۱۴فروردین۱۳،

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت فردی که با انتشار یافتن تصاویر خصوصی دو تن از آشنایان خود در فضای سایبر سبب هتک حیثیت و آبرو ریزی آنها شده بود با تلاش کارآگاهان پلیس فتا استان اصفهان دستگیر شد.

 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خرنگاران سرهنگ  ستار خسروی اظهار داشت: در پی شکایت دو خواهر اصفهانی مبنی بر اینکه تعداد زیادی از تصاویرخصوصی و خانوادگی آنها در یکی از شبکه های اجتماعی اینترنت منتشر و سبب هتک حیثیت و آبرو ریزی آنان شده است ، موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.  
وی افزود: با اظهارات شاکیان تحقیقات تخصصی کاراگاهان و کارشناسان این پلیس آغاز و سرانجام با اقدامات پلیسی ویژه در محیط سایبر و جستجودر سایت های مذکور مشخص شد که عامل این جرم فردی به نام “حسین الف” ۴۵ ساله و از آشنایان شاکیان می باشد.  
رییس پلیس فتای استان اصفهان بیان داشت: با شناسایی هویت متهم ماموران به منزل وی رفته و او را با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند که نامبرده در تحقیقات صورت گرفته ضمن پذیرش اتهام خود خصومت شخصی با شاکیان را سبب اصلی این کار عنوان کرد و عنوان داشت، در فرصت مناسب تصاویر را از رایانه شخصی شکات ربوده و سپس آنها را در فضای سایبر منتشر کرده است.  
سرهنگ خسروی با بیان اینکه انتشار یافتن تصاویر خصوصی و خانوادگی شهروندان در محیط سایبر جرم محسوب شده و مجرمان با برخورد سخت دستگاه قضایی روبرو می شوند گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به همراه شاکیان جهت سیر مراحل قانونی خود تحویل مراجع قضایی داده شدند.  
وی در ادامه با اخطار به کاربران اینترنت گفت: کاربران اینترنت می بایست در نگهداری تصاویر و فیلم ها و سایر اطلاعات شخصی نهایت دقت را معمول و از نگهداری و ذخیره آنها در رایانه و تلفن همراه و یا حافظه های جانبی خودداری کنند.  
سرهنگ خسروی  در خاتمه اذعان کرد، تحویل رایانه شخصی به دیگران جهت کاربری و اتصال حافظه های جانبی دیگران به رایانه شخصی خودرا از دیگر موارد بی احتیاطی که ممکن برای کاربران اینترنت خطر قربانی شدن توسط اشخاص بزهکار را فراهم کند عنوان کرد و خواستار هوشیاری بیشتر شهروندان در این خصوص شد. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.