دستگیری عامل هتک حیثیت به استاد

۲۸م آذر ،

رئیس پلیس فتا استان زنجان از دستگیری شخصی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه یکی از اساتید دانشگاه زنجان کرده بود، خبر داد.

 
 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سرگرد  امیری گفت: درپی وصول پرونده ای با موضوع نشر اکاذ یب در فضای مجازی به این پلیس ، مو ضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
 
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی یکی از اساتید دانشگاه زنجان می باشد و فردیا اشخاصی با انگیزه ای نامشخص اقدام به درج و نشر اکاذیب در وبلاکی بر علیه وی کرده اند .
 
رئیس پلیس فتا زنجان بیان کرد: پس از طرح شکایت درابتدا وبلاگ مورد نظر بصورت غیر فعال درآمد. ولی با توجه به اقدام مجدد اشخاص ناشناس و ایجاد پروفایل جدید و آغاز دوباره نشر اکاذیب بر علیه نامبرده ،بررسی های فنی آغاز شد.
 
امیری اظهار داشت: با تحقیقات و بررسی های فنی صورت گرفته متهم شناسایی و دستگیر شد.
 
سرگرد امیری ادامه داد: در باز جویی های صورت گرفته متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی بود ولی پس ازرویت مدارک ومسنتدات جمع آوری شده نهایتا به بزه ارتکابی معترف شد.
 
وی در خاتمه با اشاره به ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه ای بیان داشت: هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر نماید یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از این که از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.