دستگیری مهندس قلابی در خراسان شمالی

۲۶اردیبهشت،

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری کلاهبردار حرفه ای و سابقه داری در شهرستان بجنورد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”قاسمعلی یوسفخانی” با اعلام این خبر افزود: در پی ارائه شکوائیه ای به این پلیس مبنی بر سرقت یکدستگاه لپ تاپ و گوشی تلفن همراه ، بلافاصله ماموران دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی وارد عمل شدند. 
وی تصریح کرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتی و فنی دقیق موفق به شناسایی کلاهبردار شده که با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم مورد نظر با کلاهبرداری و سرقت مدارک هویتی فردی با مشخصات م.الف اقدام به گرفتن کارت ملی ، گذرنامه جعلی و بیش از ۲۰ سیم کارت به نام وی کرده است.
این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: با شناسایی متهم تحقیقات در این زمینه آغاز و اقدامات اطلاعاتی و فنی وسیعی با همکاری اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری انجام که هویت واقعی وی به هویت س.م مشخص شد.
رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: در نهایت متهم در منزل عمویش واقع در کلاته محمدعلی پهلوان دستگیر و در بازرسی از منزل تعداد ۳ دستگاه لپ تاپ ، ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه ، یکدستگاه هارد اکسترنال کونفلون ، موس ، یکدستگاه ساعت گلوریا مچی ، یکدستگاه پوز بیسیم بهمراه سیم کارت ایرانسل ، یک عدد کیف نوت بوک کشف شد.
سرهنگ”یوسفخانی” اضافه کرد: متهم در بازجویی بعمل آمده اذعان داشته دارای یک فقره سابقه جعل عنوان و جعل اسناد در استان سمنان بوده که مدت سه سال قبل با استفاده از کارت ملی جعلی چند شرکت مصالح ساختمانی و دام و طیور و ادوات کشاورزی در استان های همجوار تاسیس نموده و تعداد ۲۰ عدد سیم کارت به نام م.الف خریداری کرده است.
وی تصریح کرد: متهم اظهار داشته از طریق سایت همسریابی با خانمهای جوان آشنا شده و با عناوین جعلی خودم را معرفی و اقدام به کلاهبرداری می کردم به این صورت که با آنها قرار گذاشته و خودم را مهندس معرفی کرده و می گفتم برای نمایندگی فروش کتاب به یک نفر نیاز دارم که لب تاب داشته باشد سپس به بهانه­ نصب نرم افزار ، لپ تاپ ها را سرقت می کردم. 
گفتنی است متهم در ادامه اعترافاتش به سرقت چندین دستگاه لپ تاپ در استان های گلستان و مازندران به همین شیوه اعتراف کرده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.