دستگیری اعضای باند دزدان شب رو در تبریز/ متهمان به ۱۳ سرقت اعتراف کردند

به گزارش خبرنگار مهر،چندی قبل ماموران پلیس تبریز با شکایت مرد میانسالی در جریان فعالیت باند سرقت خانه در این شهر قرار گرفتند. این مرد در شکایت خود به ماموران کلانتری ۱۷ تبریز گفت: روز گذشته وقتی از مهمانی به خانه ام در خیابان گلشهر آمدم متوجه سرقت لوازم خانه شدم. سارقان با شکستن قفل وارد خانه شده و تمام لوازم با ارزش و مقداری پول نقدم را به سرقت بردند.

با اعلام این شکایت ماموران کار شناسایی و دستگیری دزدان شب رو را در دستور کار قرار دادند. همچنین به دستور رئیس پلیس آگاهی این شهر تیم اداره مبارزه با سرقت مسئول رسیدگی به پرونده شد.

همزمان با افزایش سرقت ها و مشابه بودن آنها ماموران تلاش خود را روی سارقان سابقه دار که به شیوه شب روی اقدام به سرقت می کردند متمرکز کرده و توانستند رد علیرضا یکی از سارقانسابقه دار را در سرقت ها پیدا کنند. با مشخص شدن هویت سارق ماموران کار شناسایی او را اغاز کردند و سرانجام توانستند متهم را به همراه یکی از دوستانش هنگام تردد با خودروی شاسی بلند دستگیر کنند.

با انتقال متهم به اداره آگاهی او در بازجویی ها منکر هرگونه جرمی شد اما پس از روبرو شدن با مدرک جرم به سرقت از منازل تبریز اعتراف کرد و مدعی شد: به همراه فاطمه و محمد یک باند سرقت تشکیل دادیم. با شناسایی خانه های افراد متمول در فرصتی مناسب و درنبود صاحبخانه دست به سرقت می زدیم. تا قبل از دستگیری به ۱۳ خانه دستبرد زده بودیم.

با اعترافات علیرضا ماموران بلافاصله مخفیگاه دو عضو دیگر باند را در خیابان عباسی شناسایی کردند و موفق شدند فاطمه و محمد را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری از اموال مسروقه کشف شد. براساس کارشناسی های انجام شده ارزش اموال مسروقه ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.