دستگیری بیش از ۲۰ نفر در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مالک‌ اژدر شریفی- رییس دادگستری آذربایجان شرقی- ده روز قبل با تایید بازداشت بیش از ۳۰ نفر در مناطق زلزله‌زده آذرباریجان تاکید کرده بود که  که این عده، افرادی عادی بوده‌اند و دانشجو نبوده‌اند. (اینجا بخوانید)

اما به گزارش ایسنا سرهنگ اسماعیل اسماعیل‌زاده جانشین فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از خبرنگاران به دستگیری ۲۰ نفر در مناطق زلزله زده که یک گروه تشکیل داده بودند، اشاره کرد و افزود: در این گروه افرادی بودند که به تبلیغ وهابیت می‌پرداختند، حتی دو نفر زندانی فراری که محکومیت طولانی هم داشتند، در لباس امدادگر دستگیر شدند. وی ادامه داد: طبیعی است پلیس با افرادی که در این شرایط به تبلیغ وهابیت یا شایعه پراکنی می‌پردازند، برخورد می‌کند، ولی ما امدادگر دستگیر نکردیم، بلکه افرادی را در دستگیر کردیم که برای رسیدن به هدفشان لباس امدادگر پوشیده بودند.
سرهنگ اسماعیل‌زاده با بیان اینکه آمار سرقت خودرو اخیرا در استان افزایش یافته است، عنوان کرد: افزایش سرقت خودرو در استان ناشی از پایین بودن امنیتی است که صاحبان آنها برایشان تامین می‌کنند، مثلا اکثر خودروهای سرقت شده فاقد دزدگیر هستند، ولی سارقان پس از دزدی لوازم و قطعات آنها را بدنه جدا کرده و خودروی سرقت شده را در خیابان رها می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر روزانه بیش از ۶۰ معتاد را از سطح شهر جمع کرده و به کمپ ها معرفی می‌کند، گفت: متاسفانه در ۵ ماه گذشته شاهد افزایش ۳ درصدی جرایم مواد مخدر بوده‌ایم که سعی می‌کنیم این آمار را کاهش دهیم، ولی تنها نیروی انتظامی در این امر مسئول نیست، بلکه نهادهای دیگری هم باید با ما همکاری کنند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: در نظرسنجی که اخیرا انجام شده، استان ما از نظر امنیت دارای رتبه دوم در کشور است که این باعث افتخار و سربلندی ماست البته نباید از این نکته هم گذشت که آمار جرایم خشن در استان ما نزدیک به صفر است و در جرایم دیگر نیز پلیس کمتر از ۷۲ ساعت به سرنخ‌ها دست یافته و معادله جرم را حل می‌کند.
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.