دستگیری عوامل دیگر ترور شهید «مولوی مصطفی جنگی زهی»

جزئیاتی از سوابق و دیدگاه‌های یک مولوی بسیجی؛

بدنبال دستگیری کی دیگر از عوامل دخیل در ترور مولوی شهید مصطفی جنگی زهی، ابعاد جدیدی از این جنایت کور فاش شد چنانکه اخبار واصله حکایت از آن دارد که بنابر اعترافات متهم اخیر، «م. الف» و «ج.الف» که اخیرا دستگیر شده اند، از عاملین این ترور ناجوانمردانه بوده اند.

به گزارش رجانیوز، مولوی جنگی زهی از روحانیون برجسته اهل سنت چندی پیش در یک حمله کور تروریستی در استان سیستان وبلوچستان به فیض شهادت نائل شد. وی بارها علی‎رغم تهدیدهای گروه های مختلف وهابی در سیستان و بلوچستان و خارج از کشور اعلام کرده بود که شهادت را در راه انقلاب اسلامی یک افتخار بزرگ برای خود می داند و از افشاگری درباره وهابیت و عوامل ضد وحدت در سیستان و بلوچستان کوتاه نخواهد آمد.


وی حتی پس از ربودن پسرش به دست عوامل وهابی نیز حاضر به کوتاه آمدن در دفاع از انقلاب اسلامی نشد و سخنرانی‌های مولوی جنگی زهی تنها به افشاگری در مورد وهابیت و گروهک ریگی محدود نبود و وی در طی یک‌سال اخیر افشاگری درباره آل سعود و آل خلیفه را نیز جزو وظایف علمای اهل سنت در ایران می دانست.

مولوی جنگی زهی در دوران فعالیت شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان رابطه نزدیکی با این شهید برقرار کرده بود و با وی در مناطق مختلف بلوچستان از جمله سرباز و راسک و پیشین -محل شهادت شهید شوشتری- همکاری های گسترده ای داشت.

وی از منادیان فعال وحدت شیعی و سنی در جنوب شرق بود و تنها راه حفظ وحدت در سیستان و بلوچستان را اطاعت کامل از رهبری می دانست. امام جمعه منطقه راسک در آخرین مصاحبه خود قبل از شهادت نیز گفته بود که “اطاعت از رهبری در نزد اهل سنت یک واجب شرعی است.”

جنگی زهی همچنین در برخی سخنرانی های اخیر خود در مورد انتخابات مجلس، نسبت به طراحی دشمن برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هشدار داده بود و حضور در انتخابات آینده را برای اهل سنت به‌عنوان یک واجب دینی تبلیغ می کرد.

به نظر می‌رسد با توجه به سخنرانی‎های متعدد مولوی جنگی زهی برای تشویق اهل سنت منطقه جنوب سیستان و بلوچستان برای شرکت در انتخابات مجلس، یکی از اهداف این ترور، هدف کم‌رنگ کردن مشارکت اهل سنت این استان کشورمان، برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس است.

نکته جالب اینکه مولوی جنگی زهی همواره خود را یک بسیجی برای نظام معرفی می کرد و با وجود اشتغالات فراوان از جمله امام جمعه بودن و تربیت طلاب دینی و تدریس در حوزه های علمیه، فرمانده یکی از پایگاه های مقاومت شهرستان راسک بود و خود شخصاً برای جذب جوانان اهل سنت منطقه به بسیج فعالیت می کرد. او اوورکت نظامی را به عنوان لباس دائمی خود برگزیده بود و به حقیقت در قالب یک بسیجی جهادگر با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری، نقش منادی وحدت را میان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان ایفا نمود و به حق شهد شیرین شهادت، اجرت تلاش های مستمر او بود و گوارای وجودش باد.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند پس از تکمیل پرونده و تحویل آن به مراجع قضایی به زودی اخبار مهمی از این جنایت کور به مردم غیور و شهید پرور استان سیستان و بلوچستان و به ویژه روحانیت معزز آن خطه ارائه ارائه خواهد شد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.