دستگیری متهم به قتلی که به تایلند فرار کرده بود

۲۲ آبان ،

IMG_2323_resize-1.jpg

کارآگاهان آگاهی تهران بزرگ متهم به قتلی را که سه سال پیش فردی را در جریان یک نزاع به قتل رسانده و پس از آن به بانکوک متواری شده بود را دستگیر کردند.

به گزارش تفسیری سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در هفتم تیرماه سال ۸۸ از طریق مرکز سریعت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره مصدومیت در بیمارستان هفتم تیر به کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جوانی ۲۵ ساله به نام «امیر» در محله ۱۳ آبان براثر ضربات چاقو، مجروح و به بیمارستان منتقل و به سبب شدت جراحات وارده فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که در بررسی اظهارات بدست آمده از شاهدان صحنه درگیری مشخص شد که مقتول به همراه یکی دیگر از دوستانش در یک نزاع و درگیری دسته‌جمعی حضور داشته که در وقت درگیری با سه نفر به اسامی «محمد» ۳۲ ساله، «یوسف»۳۱ ساله و «سعید»۲۹ ساله در یک نزاع دسته‌جمعی مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و این سه تن پس از درگیری و تخریب خودرو پراید متعلق به مقتول از محل متواری شده‌اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی هویت متهمان، شناسایی مخفی گاه و دستگیری متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان به نام «یوسف» از اشخاص شرور و سابقه‌دار در زمینه خرید و فروش موادمخدر صنعتی و سرقت است که حاوی سابقه دستگیری در پلیس امنیت نیز است.

همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که «یوسف» پیش از وقوع درگیری منجر به جنایت به اتهام خرید و فروش موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده و به تازگی و ۱۰ روز پیش از وقوع درگیری منجر به قتل از زندان آزاد شده است.

با شناسایی دقیق هویت و سوابق جرایم ارتکابی «یوسف» کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات پلیس موفق به شناسایی مخفی‌گاه وی در خیابان سجاد شمالی شدند و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفی‌گاهش، وی را دستگیر کردند.

«یوسف» دراظهارات خود ضمن اعتراف صریح به مشارکت در درگیری منجر به جنایت، منکر قتل مقتول شد و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که سعید و محمد با فرد دیگری به نام «رسول» به صورت اشتراکی در کار خرید و فروش شیشه می باشند که در همین رابطه با رسول دچار اختلاف مالی شدند و طبق ادعای سعید و محمد، رسول باید مبلغ ۲۲ میلیون تومان به آنان پرداخت می‌کرد و روز اتفاق، من به همراه سعید و محمد به منزل رسول رفتیم اما او در خانه نبود و در مدتی که جلوی در منزل رسول ایستاده بودیم، برادر رسول به نام حمید به همراه یکی از دوستانش (مقتول) در حالی که مست بودند به آن محل آمدند و از زیر پیراهن خود یک عدد چاقو در آورد که این کار منجر به درگیری شد و محمد نیز چاقویی را که از پیش آورده بود برداشت و همزنان با او، من نیز قمه‌ای را برداشتم.

متهم به قتل افزود: من، حمید را تا اواسط کوچه دنبال کردم و وقتی برگشتم دیدم که دوست حمید هم فرار کرده و چون نمی‌دانستم که او چاقو خورده با محمد آغاز به شکستن شیشه‌های پراید متعلق به دوست حمید (مقتول) کرده و هر سه سوار ماشین شده و فرار کردیم و فردای آن روز شنیدم که دوست سعید به نام «امیر» فوت کرده است؛ مقتول توسط «محمد» چاقو خورد و محمد نیز به صورت غیرقانونی از کشور خارج شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با انجام تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده پس از فرار و خروج غیرقانونی از کشور به تایلند شهر بانکوک رفته است که بلافاصله هماهنگی لازم با پلیس بین‌الملل انجام و مشخصات متهم در اختیار این پلیس قرار گرفت تا نهایتا در حدود دو ماه پیش کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «محمد» مجددا به تهران بازگشته است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و با شناسایی مخفی‌گاه محمد در طرشت، متهم را حین پیاده‌شدن از خودرو و رفتن به مخفی‌گاه شناسایی کردند و متهم با اطلاع از حضور کارآگاهان در محل اقدام به فرار کرد که کارآگاهان با شلیک چند تیرهوایی و نهایتا در یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری و انتقال وی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.

متهم در اظهارات خود صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: پس از قتل به کشور تایلند رفتم اما پس از مدتی و به سبب مشکلات مالی مجبور به بازگشت به ایران شدم و در طول این مدت نیز به صورت مخفیانه در طرشت زندگی می‌کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.