دستگیری هکری که سارق ۱۸ میلیون تومانی بود!

برداشت غیر قانونی از حساب فردی سبب شد تا کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، ستوان یکم حاجیلو جانشین رییس پلیس فتا استان قزوین اظهار داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت ۰۰۰/۰۰۰/۱۸۰ ریال به‌صورت اینترنتی از حساب وی،ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.طی بررسی‌های مقدماتی توسط کارشناسان مشخص شد مبلغ برداشت شده طی چندین مرحله به صورت خرید اینترنتی کارت شارژ از حساب شاکی برداشت شده است.
 
جانشین رییس پلیس فتا استان قزوین ادامه داد: در تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته مشخص شد که سارق به صورت حرفه‌ای نسبت به هک کردن اطلاعات بانکی مالباخته اقدام و پس از به‌دست آوردن اطلاعات بانکی حساب وی به‌ویژه رمز دوم اینترنتی کارت عابر بانک، اقدام به سرقت کرده است.

در نهایت متهم شناسایی و به دلیل متواری شدن به کشور ترکیه مراتب از طریق پلیس اینترپل در دست پیگیری است. ضمنا مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال برداشت شده توقیف و به حساب مالباخته مسترد شد.
 
در ادامه جانشین رییس فتا استان قزوین به هموطنان توصیه کرد: هکرها نمی‌توانند به راحتی به رایانه شخصی نفوذ ودست به کلاهبرداری بزنند. لذا تا جایی که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی‌نت‌ها یا مکان‌‎هایی که اینترنت رایگان در اختیار شما می‌گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارید، وارد اینترنت بانک نشوید و نیز تا زمانی‌که از ارسال ایمیل توسط بانک خودتان اطمینان حاصل نکرده‌اید، اطلاعات شخصی خود را برای آن‌ها ایمیل نکنید.

وی در پایان افزود: تصور نکنید چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی‌تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستند، چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکرها هستند. پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.