دستگیری یکی از رهبران قبایل یمن به اتهام ارتباط با القاعده

۲۱ آبان ،

منابع یمنی اعلام کردند: یکی از رهبران قبایل یمن به اتهام رابطه با القاعده حبس خانگی شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مسئولان یمنی اعلام کرد که طارق الفضلی، از رهبران قبایل این کشور به اتهام رابطه با گروه‌های القاعده در منزلش در شهر عدن واقع در جنوب این کشور حبس خانگی شد.

پیشتر نیروهای امنیتی این کشور به وی اخطار داده بودند که خود را به مقامات امنیتی تحویل دهد.

این رهبر قبیله‌ای که در عربستان بزرگ شده و در افغانستان مبارزاتی داشته، در استان ابین ریاست یکی از قبایل مهم این استان را برعهده دارد و متهم است که در وقت حاکمیت القاعده بر مناطق جنوبی یمن با آنها همکاری کرده‌ است.

الفضلی وقتی که نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی جنگنده‌های بدون سرنشین آمریکا عملیات پاکسازی شهرهای جنوبی یمن از نیروهای القاعده را آغاز کردند، در مکانی نامعلوم مخفی شد.

وی هفته قبل بار دیگر در محل تولدش در شهر ساحلی زنگبار، مرکز استان ابین ظاهر شد که فورا از سوی نیروهای امنیتی یمن فراخوانده شد.

یکی از مسئولان استان ابین نیز اعلام کرد: الفضلی پس از اینکه از منزلش در ابین با کمک نیروهای امنیتی خارج شد به عدن منتقل شده و در حال حاضر در حبس خانگی به سر می‌برد.

بنا به نقل از این مسئول یمنی، الفضلی تا وقتی که اسناد و دلایل کافی برای محاکمه وی ارائه شود در حبس خانگی به سر خواهد برد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.