دستگیری ۴ تن در پاریس به اتهام ارتباط با القاعده

۱۸ام بهمن ،

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، پلیس این کشور چهار تن را در پاریس به اتهام داشتن ارتباط با شبه‌نظامیان القاعده در مالی دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مانوئل والز، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: به نقل از‌ی منابع پلیس، از میان اشخاصی که در پاریس به اتهام داشتن رابطه با اعضای القاعده در مالی دستگیر شدند، یک تن از اتباع مالی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگیری این چهار تن پس از تحقیقات و بررسی‌های گسترده فعالیت‌های حلقه‌های وابسته به القاعده صورت گرفته است.

والز در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌.اف‌.ام اعلام کرد: در حال حاضر، عملیات برای یافتن اعضای وابسته به القاعده در پاریس توسط نیروهای امنیت داخلی فرانسه ادامه دارد.

گمان می‌رود چهار فردی که روز قبل در پاریس دستگیر شدند، قصد عزیمت به ساحل آفریقا و پیوستن به گروه‌های افراطی این منطقه را داشته‌اند.

از سوی دیگر، اشخاص بازداشتی با فرد دیگری که تابستان قبل در نیامی، پایتخت نیجر دستگیر شد، ارتباط داشته‌اند. این تبعه فرانسوی قصد داشت از طریق نیجر خود را به شهر تومبوکتو در شمال مالی برساند و در آنجا به نیروهای القاعده مغرب اسلامی ملحق شود.

به گفته‌ی وزیر کشور فرانسه، افزایش فعالیت‌های ناسیونالیست‌های افراطی فرانسوی و عضویت بعضی از آنها در القاعده، کشور را با تهدید مواجه ساخته است.

والز تصریح کرد: گروهی از ناسیونالیست‌های فرانسوی در حال حاضر به گروه‌های مرتبط با القاعده پیوسته‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.