دستیابی به فناوری سامانه گرمایش و سرمایش زمین گرمایی

پژوهشگران پارک فناوری پردیس موفق به دستیابی به سامانه گرمایش و سرمایش زمین گرمایی شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛ انرژی های ذخیره شده در پوسته زمین را مجموعه انرژی زمین گرمایی می خوانند و این منبع عظیم و پاکیزه انرژی، غالبا به شکل صخره های داغ و در سطح فوقانی پوسته زمین ذخیره شده که با به کارگیری تکنولوژی های امروزی این انرژی برای تولید برق و حرارت مورد استفاده قرار می گیرند.

براساس این گزارش، انرژی زمین گرمایی با درجه بسیار پایین، به سهولت در همه جای دنیا قابل دستیابی است و از آن برای تامین مطبوع گرمایشی و سرمایشی می توان بهره گرفت.

براساس این گزارش، صرفه جویی انرژی قابل ملاحظه در مقایسه با سایر سامانه های تهویه مطبوع، هزینه سرویس و نگهداری بسیار پایین و طول عمر چندین برابری سامانه در مقایسه با سایر سامانه ها، اشتغال فضای بسیار کوچک برای موتورخانه و ایجاد تحول بزرگ در سامانه توزیع هوای مطبوع در داخل ساختمان ها، تهویه مطبوع از منبع انرژی طبیعی که هوایی با کیفیت بسیار بالا را در محیط تامین می کند از جمله مزایای سامانه تهویه مطبوع زمین گرایی است.

در این گزارش آمده است، به طور کلی هزینه عملکرد سامانه گرمایش و سرمایش زمین گرایی برای دوره گرمایش تا ۷۰ درصد کاهش و برای دوره سرمایش حدود ۵۰ درصد کمتر از سامانه های تهویه مطبوع رایج بوده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.