دستیار “ادوارد اسنودن” در NSA لو رفت

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

"ادوارد اسنودن"(Edward Snowden) که از سال قبل تاکنون اطلاعات محرمانه بسیاری را در مورد نحوه فعالیت "آژانس امنیت ملی آمریکا"(NSA) منتشر کرده است، به یکی از همکاران قبلی خود در این سازمان پول می‌داد تا با استفاده از رمز عبور او بتواند به سیستم داخلی راه پیدا کند و اطلاعات آن را در اسناد محرمانه خود مورد استفاده قرار دهد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز NBC News اعلام کرد که آژانس امنیتی NSA گزارشی را به "کمیته مجلس نمایندگان در دستگاه قضایی آمریکا" ارسال کرده و این ماجرا را توضیح داده است.
 
در این گزارش گفته شده است که یکی از کارمندان سازمان NSA برای اسنودن کار می‌کرده و کد PKI خود را در اختیار او گذاشته است تا او بتواند به فایل‌ها و اسناد موجود در این مرکز دسترسی پیدا کند و به جز این، هیچ راه دیگری وجود نداشته که اسنودن بتواند این اسناد را در اختیار بگیرد.
 
کارمند سازمان NSA که پیش‌تر از همکاران نزدیک اسنودن بوده است اعلام کرد که تاکنون فقط یک بار رمز عبور خود را در رایانه وی وارد کرده است و هرگز مطلع نبوده که "ادوارد اسنودن" از این اتفاق سوءاستفاده می‌کند.
اگرچه این کارمند از عواقب کار خود مطلع نبوده است، اما هم‌اکنون تحت پیگردهای امنیتی قرار دارد و گفته می‌شود که چند ماه پس از شناسایی، تمام اعتبارات امنیتی او لغو شده است.
 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.