دستیار ویژه رییس جمهوری از چند طرح مهر ماندگار در کرمان بازدید کرد

۳۰ام بهمن ،

به گزارش ایرنا، دستیار ویژه رییس جمهوری صبح دوشنبه با استقبال استاندار کرمان و مسوولان استانی وارد کرمان و سپس راهی شمال این استان شد.

۱۰ کیلومتر از محور راور – دیهوک در مسیر زائران امام رضا (ع) امروز با حضور دستیار ویژه رییس جمهوری و استاندار کرمان بهره برداری شد.

مدیر ساخت و توسعه راه های استان کرمان در حاشیه بهره برداری از این طرح در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: احداث باند دوم کرمان – چترود – راور- دیهوک از جمله طرح های مهر ماندگار است که تاکنون ۵۰ کیلومتر از آن بهره برداری شده است.

ˈعلی کارآموزیانˈ طول این محور را ۱۹۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: تاکنون برای مجموع این محور ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل بقیه آن یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی ادامه داد: قطعه های مختلف این باند توسط شرکت های مختلف در دست ساخت است و قرار است تا پایان دولت دهم به پایان برسد.

**سد قدرونی راور

دستیار ویژه رییس جمهوری به همراه استاندار کرمان از سد قدرونی راور به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار استان نیز بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این سد قرار است پس از بهره برداری آب آشامیدنی شهرستان های راور و زرند را تامین کند.

سید ˈمحسن ثمره هاشمیˈ افزود: تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت سد قدرونی هزینه شده است و در صورت تامین اعتبار لازم برای ادامه روند اجرای آن، تا خردادماه سال آینده آبگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: این سد با حجم ذخیره ۴۴ میلیون متر مکعب در فاصله ۱۳۵ کیلومتری شمال کرمان در دست ساخت است.

ثمره هاشمی، اظهار کرد: آب تنظیمی این سد ۸/۱۴ میلیون متر مکعب، ارتفاع آن ۴۴ متر، طول تاج ۵/۱۹ متر و عرض پی سد ۲/۴۳ متر است.

**محور زرند – کوهبنان

دستیار ویژه رییس جمهوری همچنین عصر دوشنبه به همراه استاندار کرمان از محور کوهبنان – زرند بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، طول این محور ۵۸ کیلومتر است و اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات ستاد حوادث و طرح های حاصلخیز تامین شده است.

تاکنون برای اجرای این طرح ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و در این بازدید مقرر شد ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این محور اختصاص یابد.

این محور در سه قطعه کوهبنان – پابدانا، پابدانا – زرند و زرند و گداره های ده علیرضا در حال اجراست و جزء طرح های مهر ماندگار محسوب می گردد.

**دو طرح مهر ماندگار در رابر

دستیار ویژه رییس جمهوری شامگاه دوشنبه روند اجرای دو طرح مهر ماندگار در شهرستان رابر را بررسی کرد.

فرماندار رابر در حاشیه این بازدید در گفت و گو با ایرنا گفت: دستیار ویژه رییس جمهور از بیمارستان ۳۲ تختخوابی در حال احداث رابر بازدید کرد.

ˈعلیرضا مرادیˈ افزود: این بیمارستان جزء مصوبات دور سوم سفر رییس جمهوری به استان کرمان در خردادماه ۸۹ است که عملیات ساخت آن به عنوان آرزوی تاریخی مردم رابر ابتدای سال جاری آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح در قالب طرح مهر ماندگار است و برای ساخت آن ۵۴ میلیارد ریال از محل اعتباران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش بینی شده است.

فرماندار رابر همچنین به بازدید محرابیان از سد شهیدان امیرتیموری رابر اشاره کرد و گفت: این سد بر روی رودخانه صفارود شهرستان رابر قرار دارد و جزء طرح ها مهر ماندگار محسوب می گردد.

مرادی، بیان کرد: این سد که با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کرمان و شهرستان رابر در حال احداث است، تاکنون احداث تونل های انحراف آن به پایان رسیده است.

وی افزود: احداث این سد شامل احداث سد مخزنی و خط انتقال است.

فرماندار رابر اظهار کرد: این دو طرح در صورت تامین اعتبار تا پایان دولت دهم قابل بهره برداری خواهند بود.

**روند احداث تصفیه خانه بافت بررسی شد

روند عملیات اجرایی تصفیه خانه بافت شامگاه دوشنبه با حضور ˈعلی اکبر محرابیانˈ دستیار ویژه رییس جمهور و استاندار کرمان بررسی شد.

این تصفیه خانه قرار است آب آشامیدنی شهرهای بافت و بزنجان را تصقیه کند و تاکنون در ساخت ابنیه ۹۱ درصد، در تجهیزات و نصب آن ۳۰ درصد پیشرفت دارد که در صورت تامین اعتبار تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دستیار ویژه رییس جمهوری در روز دوم سفر خود به استان کرمان فردا سه شنبه از سد نساء در شهرستان بم، محور بم – زاهدان، پروژه فاضلاب کرمان، تالار مرکزی کرمان و مرکز توانبخشی بازدید می کند.

جلسه جمع بندی سفر دو روزه محرابیان به استان کرمان فردا شب در استانداری کرمان برگزار می گردد.

شمار طرح های مهر ماندگار در استان کرمان ۴۶ طرح اعلام شده است.ک/۳

۷۴۴۳/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.