دستیار پاپ در دادگاهی به سبک قرن نوزدهم

دادگاهی در واتیکان دستیار ویژه پاپ بندکیت شانزدهم را به اتهام افشای اطلاعات محرمانه‌ای که سران کلیسای کاتولیک را به فساد مالی و جنگ قدرت متهم می‌کند، مورد محاکمه قرار داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، دستیار ویژه پاپ بندیکت شانزدهم، امروز در دادگاه رسیدگی به اتهاماتش حضور یافت. وی متهم به سرقت و افشای اطلاعات محرمانه کلیسای واتیکان است.

«پائولو گابریله» ۴۶ ساله است و متهم است که از اختیارات خود برای دستیابی به اطلاعات محرمانه و انتشار آن در رسانه‌ها سوءاستفاده کرده است. او در ماه می و پس از آن بازداشت شد که در آپارتمانش اسناد محرمانه کلیسای واتیکان کشف شد.

«دومنیک گیانی» رئیس پلیس واتیکان در این‌باره می‌گوید که ۸۲ جعبه مدارک مرتبط با این پرونده از آپارتمان گابریله و اقامتگاه تابستانی پاپ جمع‌آوری شده است.

علاوه بر دادگاه، کمیته ویژه کلیسای واتیکان نیز خود تحقیقات مستقلی را در مورد این پرونده انجام داده و شواهدی را جمع‌آوری کرده است. اما دادگاه امروز از ارائه شواهدی که این کمیته جمع‌آوری کرده، به وکیل گابریله امتناع کرد.

دادگاه این متهم به سبک و با قوانین دادگاه‌های قرن نوزدهم برگزار می‌شود و به همین جهت گابریله حق دفاع و صحبت کردن در دادگاه را ندارد. انتظار می‌رود وی تنها در روز سه‌شنبه در دادگاه شهادت دهد.

در این دادگاه ۸ نیروی پلیس به عنوان شاهد حضور داشتند و علاوه بر آن‌ها ۴ شاهد دیگر که نماینده پاپ از جمله آن‌ها بود، در دادگاه حضور داشتند. به خانواده گابریله نیز اجازه حضور در دادگاه داده نشده بود.

انتظار می‌رود این دادگاه تا هفته آینده پایان یابد، اما هنوز مشخص نیست که حکم گابریله چه زمان اعلام شود. از آنجا که وی به جرم خود اقرار کرده، به احتمال فراوان وی گناهکار شناخته خواهد شد.

گابریله که خود را «نماینده‌ای از جانب روح‌القدس» می‌داند، چند سال خدمتکار معتمد پاپ بوده و گفته است این اقدام را به امید جلوگیری از بروز فساد در کلیسا انجام داده است.

اسناد محرمانه‌ای که این فرد از کلیسا خارج کرده، نشان می‌دهد که سران عالی‌رتبه واتیکان درگیر فساد مالی و نزاع‌های داخلی هستند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.