دست از سر ویندوز XP بردارید!

۰۶م آذر ،

فاوانیوز: ویندوز ایکس پی در سال ۲۰۰۱ یعنی ۱۱ سال پیش وارد بازار شد. سیستم عاملی که هنوز به طور گسترده محبوب کاربران است.
به گزارش فاوانیوز به نقل از نارنجی، هم اکنون ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از سیستم عامل ویندوز ایکس پی استقاده می کنند. و از امروز ۵۰۰ روز تا پایان پشتیبانی رسمی اعلام شده برای این سیستم عامل باقی مانده است.

در نتیجه کاربران این سیستم عامل برای انتخاب یک سیستم عامل تازه فقط ۵۰۰ روز فرصت دارند و از آن تاریخ دیگر به روز رسانی های امنیتی و فنی برای آن منتشر نخواهد شد. این به این معنی است که پایان عمر ویندوز ایکس پی نزدیک است و این موضوع سبب یک موج تازه مهاجرت به سیستم عامل های تازه تر خواهد شد.

بسیاری از این کاربران به سیستم عامل ویندوز ۷ و یا ۸ مهاجرت خواهند کرد و ممکن است بعضی دیگر هم سیستم عامل های لینوکس یا مک را انتخاب کنند. در کنار آن می توان پیش بینی کرد تعدادی از این کامپیوترها همچنان با ویندوز ایکس پی به کارشان ادامه دهند و البته در خطر انواع بدافزارها قرار بگیرند. کامپیوترهایی که بیشتر توسط کاربران کمتر مطلع مورد استفاده قرار می گیرد.

ویندوز ایکس پی در سال ۲۰۰۱ یعنی ۱۱ سال پیش وارد بازار شد. سیستم عاملی که هنوز به طور گسترده محبوب کاربران است. اما شاید دیگر زمان اش رسیده که با آن خداحافظی کنیم و سراغ نسخه های تازهتر برویم. با این کار برنامه نویس های وب هم خوشحال می شوند که قرار است تا چند ماه دیگر از دست اینترنت اکسپلورر نسخه ۶٫۰ راحت شوند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.