دست مالکان در انتخاب مهندسی ناظر کوتاه شد/ رشد ۶۰ درصدی حضور ناظران پای ساخت و ساز

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون فنی و عمرانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: از اردیبهشت ماه امسال انتخاب مهندس ناظر به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران واگذار شده و حضور ناظران رشد ۶۰ درصدی داشته است.

رضا حیدریون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این که انتخاب ناظران مهندس در قبل توسط مالکان ساختمان ها انجام می شده گفت: در حال حاضر طبق قانون،‌انتخاب مهندسان ناظر از اردیبهشت ماه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت می گیرد.  
 
وی ادامه داد: در قبل مالک با انتخاب مهندس ناظر کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی خود را کاهش داد و از نظر مالی مشکلات بسیاری را برای خود ایجاد می کرد.  
 
معاون فنی و عمرانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری انتخاب مهندس ناظر به صورت رندم توسط سازمان نظام مهندسی صورت می گیرد که همین امر کیفیت ساخت و ساز را بیش از ۷۰درصد افزایش داده است.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: با انتخاب مهندسان ناظر توسط سازمان حضور ناظران در ساختمان‌ها رشد ۶۰ درصدی داشته است.  
 
حیدریون با بیان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به عنوان شخص سوم در ساخت و ساز حضور دارد گفت: مالک و مهندس ناظر در ساخت و ساز در کنار یکدیگر حضور دارند و سازمان نظام مهندسی از تمامی حقوق مالک از جمله مادی و کیفی حمایت می‌کند.  
 
معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان کرد: حضور بازرسان نظام مهندسی مانع از تخلف در ساخت و سازها می‌شود.  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.