“دست های خالی” خسرو شکیبایی در پیشگاه امام حسین(ع) لبریز از اجابت شد +تصاویر

۲۹ آبان ،

فیلم سینمایی “دست های خالی” با بازی درخشان خسرو شکیبایی پیوند عمیق میان رزمندگان اسلام و امام حسین را به تصویر می کشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ “دست های خالی” ساخته ابوالقاسم طالبی که سب گذشه از شبکه ۵سیما پخش شد با به تصویر کشیدن زندگی رزمنده ای که پس از سال‌ها اسارت و مبارزه در جنگ به دلیل وجود ترکش در سرش دچار موج گرفتگی می شود و هم چنین این اثر نگاه خاص و ویژه سالار شهیدان را به رزمندگان دوران دفاع مقدس به خوبی به تصویر می کشد.

این اثر با بازی درخشان بازیگران بزرگی چون مرحوم “خسرو شکیبایی” ،”مسعود رایگان” “فاطمه گودرزی” و “مریلا زارعی” بیش از پیش علاوه برداشتن فیلمنامه ای اصولی با چهار چوب های درست قصه پردازی خوش می درخشد.
نقش “امیرحسین” در “دست های خالی” دارای ظرافت های خاص بازی است که شکیبایی به خوبی در صحنه های حساس این فیلم مانند دست دادن حال و هوای جبهه به او بر اثر رخ دادن اتفاقاتی از پس آن برمی آید واین بیماری نیز هماهنگ بار تیم و حال و هوای فضای داستان پیش می رود.

“مریلا زارعی” در نقش “حوریه” داستان که بعد از چند سال دوری از پدر حال باید با زندگی وداع کند حالت چهره وبازی اودر این اثر جذابیت فیلم را دو چندان می کند به خصوص در آن صحنه ای که در مقابل پدر و مادر با کیکی نشسته است، بازی ماندگار و تأثیر گذاری را از خود برجای می گذارد.
موسیقی‌ها و صداهای کار شده بر روی برخی از سکانس ها تشویق امیر حسین را به دنبال حرکات و صحنه های نقش بسته بر ذهن وی به خوبی برجسته می سازد و در واقع ضرباهنگ فیلم درست وبه موقع پیش می رود.

پیوند داستان با واقعه عاشورا این قصه را جذابتر کرده و دیالوگ های ماندگار خسرو شکیبای با آن لحن بیانش بعد از عبادت و راز و نیاز با خدا و مدد از امام حسین(ع) در مواجهه با “رایگان” ستودنی است، آن جا که بیان می کند “دیروز گویی حسین را دیدم، خواستم مشکل بچه های خودمان رابه ایشان بگم، خواستم بگم اسارت کشیده ام دیدم که تمام اهل بیتش را به اسارت برده اند، خواستم بگم که جهاد کرده ام دیدم  جهاد ایشان کجا و من کجا، خواستم بگم فرزندم، دیدم دست هایم خالی است چیزی ندارم، شرمنده به خاطر مزاحمت هایی که برایتان ایجاد کرده ایم” این حرف های شکیبایی به شدت آدمی را تکان می دهد.

واکنش های “مسعود رایگان” نیز نسبت به اعتقاد امیر حسین داستان مانند طعنه زدن به او برای عشقش به امام حسین(ع) خالی از لطف نیست، تازه از همه این ها که بگذریم فیلمبرداری این اثر نیز به صورت اصولی انجام شده و واکنش های حساس را به خوبی نشان می دهد.
“دست های خالی” علاوه بر روایتی درست از رزمندگان اسلام ارتباط قوی آن ها را با سالار شهیدان به خوبی به تصویر می کشد و مدد و یاری امام حسین را نیز به زیبایی نشان می دهد هم چنین از کش دادن ماجرا به شدت پرهیز می کند.

شاید در اواخر فیلم برخی ها پیش رفتن داستان به سمت شعاری بودن را مطرح کنند اما از آن جا که این اشعار باور قلبی ایرانیان را به تصویر می کشد و این موضوع عمق روح و جان آنان برخاسته دیگر به عنوان شعار محسوب نمی شود./ص

“حدیثه رستگار”  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.