دست پیش موتلفه برای پس نیفتادن از قدرت

در حالی که این حزب حتی نتوانسته دو نفر اول تشکیلات خود را در میان ۳۰ نفر از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران برای ورود به خانه ملت بگنجاند، اکنون از رایزنی برای حضور یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سخن به میان می آورد.

“صراط” – هنوز مدت زیادی از رأی نیاوردن دبیر کل و قائم مقام قدیمی ترین حزب کشور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمی گذرد که این حزب در اقدامی قابل توجه سودای ریاست جمهوری را در سر می پروراند و در مواضعی رسمی بر حضور یک نامزد مستقل از طرف خود تأکید می کند حال آنکه نتایج انتخابات های سال های اخیر نشان داده که متاسفانه موتلفه جایگاه خود را در عرصه های سیاسی از دست داده است .

به گزارش سرویس سیاسی صراط، حزب موتلفه و یا همان هیئت موتلفه سابق در طول دوران حیات سیاسی خود فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده است اما در سال های اخیر به دلیل بسته بودن فضای کار تشکیلاتی در آن و محدود شدن این تشکل سیاسی به حضور سالخوردگان عرصه سیاست و اقتصاد عملاٌ نقش خود را در روند سیاست کشورمان از دست داده است و تنها به یک نام برای حضور گاه و بی گاه در عرصه های انتخاباتی تبدیل شده که آن هم از کم ترین اقبال مردمی برخوردار بوده است . البته خود موتلفه ای ها نظری غیر از این دارند . تجربه انتخابات شوراها، ریاست جمهوری و حتی مجلس نشان داده است که موتلفه دیگر به روزهای آخر خود رسیده است .

با این وجود در حالی که این حزب حتی نتوانسته دو نفر اول تشکیلات خود را در میان ۳۰ نفر از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران برای ورود به خانه ملت بگنجاند، اکنون از رایزنی برای حضور یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری سخن به میان می آورد و برای اینکه نگاه رسانه ها را نیز متوجه خود کند از رایزنی با افرادی مانند منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان و یحیی آل اسحاق سخن به میان می آورد در حالی که خبر این رایزنی ها از اساس کذب بوده و موتلفه تنها می خواهد با استفاده از نام این افراد به نوعی خود را بازیابد .

نکته قابل توجه دیگر انتصاب اسدالله بادامچیان به سمت رئیس ستاد انتخابات موتلفه است . وی که از ناکامان بزرگ مجلس نهم است ظاهراٌ قصد ندارد از حضور در عرصه قدرت کناره گیری کرده و در اولین اظهار نظر پس از انتصابش توضیح داده که همه کاندیداهای اصولگرا به نفع کاندیدای موتلفه کنار خواهند رفت . حال چگونه حزبی که کمترین اثر گذاری از خود نشان نداده و در انتخابات گذشته یکی از زیر مجموعه های جبهه متحد اصولگرایان محسوب می شد می تواند چنین نامزد پر قدرتی را مطرح کند این خود جای سوال دارد .

از سوی دیگر بادامچیان در اظهاراتی شگفت انگیز و بر خلاف نظرات صریح مقام معظم رهبری و در حالی که نزدیک یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد مقطع فعلی را برای شروع کار انتخاباتی زودهنگام ندانسته و تصریح کرده است که مقطع کار انتخاباتی “همیشه” است! به هر حال موضوعی که بسیار مهم به نظر می رسد این است که حزب موتلفه بهتر است به فکر بازساخت سیاسی تشکل خود باشد تا شاید با حضور چهره های جوان تر ، پویایی به این حزب سیاسی باز گشته و بتواند در آینده موثر تر واقع شود .


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.