دشمن برای ضربه‌زدن به علوم انسانی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند

۱۲م اسفند ،

5-11.jpg

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: برای رسیدن به کمال و پیشرفت اسلامی، باید علوم اسلامی و مبانی آن را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، حجت الاسلام صفر الهی‌راد در چهارمین همایش ملی ناتوی فرهنگی در سخنانی با عنوان” علوم انسانی زمینه ساز اهداف ناتوی فرهنگی”، اظهار کرد: اسلامی شدن علوم، اسلامی شدن جنبش نرم‌افزاری را به دنبال دارد، بنابراین باید نسبت به اسلامی شدن دانشگاه‌ها تلاش شود.

وی با بیان اینکه ورود تمدن غرب در حوزه هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی، روان‌شناختی و انسان شناختی از عوامل ناتوی فرهنگی است، اظهار کرد: دشمن در این حوزه‌ها ارزش‌ها را به سمت و سوی تمدن غرب تغییر داده است، البته منظور از تمدن غرب، کشور و یا قاره خاصی نیست بلکه آنچه مد نظر است اندیشه غربی است.

الهی راد با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به تمدن اسلامی سرمایه گذاری کرده است، اظهار کرد: ما در جنگ جهانی بزرگی قرار داریم که بین جهان بینی اسلامی و جهان بینی غرب است و در این میان موظفیم آسیب‌های این جهان‌بینی نسبت به اسلام را بشناسیم.

وی با اشاره به تضعیف مبانی اسلام به عنوان هدف اندیشه غربی، گفت: ما از بنیان‌هایی که سبب ترویج سیاست‌های سکولار در مبانی اسلامی شده غفلت کرده‌ایم و متاسفانه بعضی از آن مبانی سکولار امروز به اسم “اسلام” در جامعه نهادینه شده است.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: فرهنگ و اندیشه غربی درصدد زمینی کردن دین و تفسیر آن به نفع خود و خواسته‌های خود است و دشمن با ناتوی فرهنگی برای ضربه زدن به علوم انسانی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است که این موضوع، عین استکبار و ظلم در حق ملت ما بوده است.

وی تقدس زدایی، عقل گرایی و فرد گرایی را از مهمترین ویژگی‌ها و مولفه‌های اندیشه غربی عنوان کرد و افزود: عده‌ای به غرب رفته و پس از برگشت به کشور شعار غربی و روشنفکری را مطرح کردند، آنها بزرگترین خائنان به اسلام و ایران بودند و جلوی تمدن و پیشرفت ملت را با تقلید گرفتند.

الهی راد خاطرنشان کرد: با گذشت از این ضعف بزرگ و “نه” گفتن ملت ایران به آمریکا، مردم بار دیگر خودباوری را به دست آورده و به واسطه تمدن اسلامی خود به پیشرفت‌های عظیم دست یافتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.