دشمن سرمایه های فکری و علمی ملت های مسلمان را هدف قرار داده است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘نسرین سلطانخواه ‘ شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی افزود: باید مراقب باشیم، چرا که دشمنان همچنان در راه پیشرفت کشورهای اسلامی سنگ اندازی و شیطنت می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف و تلاش دشمن انحصاری کردن علم و دانش است، اظهار داشت: امروز جرم ملت ایران این است که می خواهد مستقل بوده و روی پای خود بایستد و در این راه هم طی دو سال گذشته پنج دانشمند ما به دست تروریست ها و دشمنان شهید شده اند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با یاداوری این نکته که مسیر پیشرفت برای ملت ایران هموار و کم هزینه نیست، اضافه کرد: آمریکا و اروپا اقدام به تحریم های سخت و همه جانبه علیه ملت ایران کرده اند چرا که ملت ایران به دنبال بومی سازی دانش هسته ای است.

وی با یادآوری اینکه در زمان اشغال عراق توسط دولت آمریکا، اولین موج ترور علیه دانشمندان ، اساتید و فرهیختگان عراقی بود، تصریح کرد: دشمنان سرمایه های علمی ملت های مسلمان را هدف قرار داده اند.

سلطانخواه ادامه داد: زنان ایرانی به همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی، اجرایی و مدیریتی توجه جدی دارند و این امر با تکیه بر ارزش های اسلامی و از مسیر همگرایی و هم افزایی ایجاد شده است.

آیین اختتامیه اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی امروز با حضور ‘علی اکبر ولایتی’، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل و دبیر کل مجمع بیداری اسلامی در سالن همایش های برج میلاد آغاز شد.

این اجلاس بزرگ به مدت دو روز در بیستم و بیست و یکم تیرماه با حضور یک هزار و ۲۰۰ زن فرهیخته و فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و ۳۰۰ زن از ایران برگزار شد.

سیام**۹۰۱۲ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۴۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.