دشمن می‌خواهد با استفاده از فشار اقتصادی بین مردم و انقلاب جدایی بیاندازد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نظرات رهبر معظم انقلاب همواره چراغ راه مردم و مسئولان است.

وی اظهار داشت: جان مایه کلام رهبری در این جمله خلاصه می‌شود که آرمان گرایی و واقع بینی قابل ترکیب است، اما باید مراقب بود برای ما واقعیت سازی نکنند که گاهی خواسته‌های نفسانی و گاهی امپراتوری رسانه‌ای واقعیت سازی می‌کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه آنجا که پای واقعیت در میان است با آرمان‌ها می‌توان سازگاری داشت، افزود: استقلال سیاسی، اقتصادی و عزت هم می‌تواند آرمان و هم می‌تواند یک واقعیت باشد.

وی تأکید کرد: اگر به توانمندی‌هایمان تکیه کنیم ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم و باید مراقب بود که دشمن خودش را بزرگ جلوه ندهد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ما در طول این سی سال رشد داشته ایم که البته دشمن در طول این مدت مدام به طراحی و ایجاد بحران اقتصادی روی آورده است.

وی گفت: ملت ایران در هشت سال خم به ابرو نیاورد و با فرستان فرزندان خود به جبهه‌ها در برابر تجاوز‌های بیگانگان ایستادگی کردیم و امروز هم دشمن می‌خواهد با فشار اقتصادی بر روی بازار کشور و ذهنیت مردم اثر بگذارد تا بین مردم و انقلاب جدایی بیندازد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: طراحی دشمن این است که می خواهند مردم را از نظام جدا کنند و با افزایش مشکلات در بین مردم ذهنیت بدی برای نظام ایجاد شود که در این راستا همه باید در همه جا سرباز و مدافع نظام و انقلاب باشیم و جلوی نفوذ فکر و اندیشه دشمن را بگیریم.

وی با بیان اینکه خطبای جمعه و علما از گرانی بی خبر نیستند و در متن جامعه زندگی می کنند افزود: تعبیر رهبر انقلاب این است که ما در دقیقه نود قرار داریم که هم دوستان و هم دشمنان ما را نظاره می‌کنند که اگر محکم ایستادیم و چراغ سبز به دشمن نشان ندادیم از این گردنه همانند سایر مشکلاتی که در طول این سالها با آن مواجه بودیم با موفقیت عبور خواهیم کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: اگر ملت سست شود و شهدا فراموش شوند و مسائل رزمره زندگی اصل شد روز خوشحالی دشمنان است و دولت و مسئولان نیز باید دغدغه جدی مردم را داشته باشند و مردم باید در رفاه و آسایش و کوچکترین مشکلی نداشته باشند.

دولت عراق نمی‌خواهد به بیگانگان باج دهد

وی با اشاره به انفجارهای اخیر در عراق افزود: دولت عراق دولت مستقلی است و نمی خواهد به بیگانگان باج دهد و دشمنان این بار کردها، شیعیان و اهل سنت را نشانه گرفتند تا در توطئه سوریه عراق را هم درگیر کنند.

امام جمعه قم اضافه کرد: مردم عراق این سال‌ها ناملایمتی‌ها را تحمل کردند و هر چقدر این توطئه‌ها افزایش یابد رابطه مردم با دولت افزایش خواهد یافت و دشمنان ناکام خواهند ماند.

انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر کشتار مسلمانان میانمار

وی با اشاره به قتل عام مسلمانان در کشور میانمار اظهار داشت: این حوادث بسیار تلخ و تکان دهنده است که قلب هر انشان مسلمان و غیر مسلمان را به درد می آورد که گاهی صدا و سیما هم این قتل عام را سانسور می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: دولت میانمار می گوید اینها مهاجرند و ارتش این کشور نیز به کمک جنایتکاران آمده و مجامع بین الملی هم همانند گذشته سکوت کرده اند.

امام جمعه قم تصریح کرد: اگر چند اسرائیلی در گوشه ای از جهان کشته شوند ، نشست برگزار و قطعنامه صادر می کنند اما انگار مسلمانان انسان نیستند که آنها باید بدانند این سکوت‌ها عقده‌ای برای مردم جهان خواهد شد و روزی این مجامع بین المللی را در هم خواهند پیچید و ساختار جدیدی را بنا می نهند.

تهاجم‌ها در سوریه به دلیل حمایت این کشور از مقاومت است

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به حوادث سوریه نیز اظهار داشت: تهاجم‌ها در سوریه تنها به خاطر حمایت این کشور از مقاومت است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: سید حسن نصرالله در نطق جند روز قبل خود اعلام کرده که موشک هایی که به سمت اسرائیل فرستادیم بخش قابل توجهی از آن را سوریه در اختیار ما قرار داده است و خواست به فلسطینی‌ها بگوید که در این غوغا نباید طرف دشمنان سوریه را بگیرند.

امام جمعه قم تاکید کرد: سوریه جایگاه قوی در زمینه مقاومت دارد ودر کنار مقاومت و غزه ایستاده و سید حسن نصر الله نیز این مطلب را به دنیا اعلام کرده هر چند که اصلاحات باید در سوریه ایجاد شود و این به معنای هجمه بر علیه کشور سوریه نیست.

نباید حضور مردم در نمازجمعه‌ها کمرنگ باشد

وی در ادامه به روز ششم مرداد، روز نماز جمعه اشاره کرد و افزود: حضور مردم در سراسر کشور در نماز جمعه ها مایه عزت جامعه اسلامی است و مصلی های نماز جمعه پایگاه انقلاب و دین خدا است که نباید حضور مردم در این پایگاه ها کمرنگ باشد.

امام جمعه قم به روز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و افزود: پرونده این عالم زیبا است و وی نشان داد که در برابر توطئه بیگانگان نباید سکوت کرد و شیخ فضل الله ترجیح می‌دهد بالای دار برود اما حرف خود را مطرح کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: زندگی شیخ فضل الله به این گونه بوده است که  اگر در مسیری  که  جامعه ای  طی می کند انحرافی ایجاد شد که سرنوشت دین و شریعت را به مسیر دیگری برد، در این شرایط بین زندگی و مرگ، مرگ را انتخاب می‌کند که این هویت یک عالم زمان شناس است که مرگ را بر ننگ‌ ترجیح داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.