دعا کنیم هیچ تئاتری دغدغه نان نداشته باشد

جام جم آنلاین: هادی مرزبان که این روزها نمایش «شب روی سنگفرش خیس» را به صحنه می‌برد، گفت: دیگر بعد از این همه سال کار کردن در تئاتر جویای نام نیستم، تئاتر ما هم که جنبه مالی آنچنانی برای هنرمندان ندارد.

این هنرمند تئاتر در نشست خبری نمایش «شب روی سنگفرش خیس» که در خانه هنرمندان ایران برگزار شد اظهار امیدواری کرد: روزی تئاتر ایران به جایی رسیده باشد که سیاستگذاران، ‌هنرمندان را باور داشته باشند و بدانند که آنها خطوط قرمز را خیلی خوب می‌شناسند.

مرزبان اضافه کرد: امیدوارم سیاستگذاران فرهنگی ما در جهت حل مشکلات و معضلات تئاتر تلاش کنند، البته مشکلات ما چیزی جز مسائل اقتصادی و مالی نیست.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: به عنوان کارگردان چگونه می‌توانم از بازیگرم که نگران اجاره آخر ماهش است توقع خلاقیت داشته باشم. دعا کنیم هیچ تئاتری دغدغه نان نداشته باشد، چراکه هنرمندان تئاتر خیلی مظلومند و همه چیزشان را فدای عشقشان کرده‌اند.

او با اظهار تاسف از مشکلات اقتصادی تئاتر یادآور شد: تازه فهمیده‌ام این همه مدت زیر خط فقر زندگی کرده‌ام و خودم خبر نداشتم. البته این موضوع را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفته‌ام که با درجه دکتری و ۳۲ سال سابقه کار حقوقم ۷۸۰ هزار تومان است. اگر لبوفروشی می‌کردم امروز یک کارخانه قندسازی داشتم.

هادی مرزبان در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب نمایشنامه «شب روی سنگفرش خیس» توضیح داد:‌ هر هنرمندی در کاری که می‌کند حرفی برای گفتن دارد و اگر تئاتر آینه جامعه بدانیم شرایطی بود که حس کردم باید امروز این نمایشنامه را اجرا کنم.

او در پایان صحبت‌هایش با اشاره به ویژگی مشترک نمایشنامه‌های رادی تصریح کرد: رادی همیشه بر آثارش یک پرسش باقی می‌گذارد، چیزی را گنگ می‌گذارد و حتی به کارگردان هم پاسخ نمی‌دهد بلکه پاسخ دادن را به عهده تماشاگر می‌گذارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.