دعوای زن و شوهر، راز جنایت ۹ ساله را فاش کرد

 به گزارش ممتازنیوز، عاملان این جنایت وقتی دستگیر شدند اعتراف کردند که در همه این سال‌ها عذاب وجدان داشته‌اند و هر چند‌ماه یک‌بار سری به مزار قربانی خردسالشان می‌زده‌اند.ظهر نخستین روز شهریور سال ۸۲، مأموران پلیس در جریان ناپدید‌شدن مرموز پسربچه‌ای هشت ساله به نام علی در آبادان قرار گرفتند. خانواده او مدعی بودند که پسرشان وقتی برای بازی از خانه خارج شده ناپدید شده و هرچه گشته‌اند، اثری از وی پیدا نکرده‌اند. سه روز بعد از این ماجرا درحالی‌که تصور می‌شد علی از سوی آدم‌ربایان ربوده شده است، جنازه پسر بچه‌ای در داخل یک گونی در حاشیه شهر پیدا شد.
خیلی زود مشخص شد که جسد متعلق به علی است و پزشکی قانونی اعلام کرد که او بر اثر اصابت جسمی به سرش و خفگی جانش را از دست داده است. از همان زمان تحقیقات برای شناسایی راز قتل پسربچه و دستگیری عاملان این جنایت شروع شد اما سال‌ها گذشت و ردی از قاتلان به‌دست نیامد. در همه این سال‌ها خانواده علی حتی نمی‌دانستند پسرشان به چه گناهی کشته شده و بار این اندوه آنقدر برایشان سنگین بود که تصمیم گرفتند آبادان را ترک کنند و برای فراموش کردن این غم، راهی دیار دیگری شوند.
با گذشت ۹سال از این ماجرا، مدتی قبل اتفاقی رخ داد که باعث شد راز قتل علی فاش شود. ماجرا از این قرار بود که چند روز قبل، زن جوانی نزد مأموران پلیس رفت و مدعی شد که همسرش در خانه اسلحه نگهداری می‌کند. او گفت: چند روز پیش من و همسرم دعوایمان شد و او که حالش خوب نبود، با اسلحه‌اش تهدیدم کرد و گفت که مرا مثل پسربچه‌ای که چند سال قبل به قتل رسانده است، می‌کشد. من هم از ترس جانم تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.
با اظهارات این زن، مأموران همسرش را دستگیر کردند. مرد جوان در بازجویی‌ها اعتراف کرد که ۹سال قبل با همدستی دوستانش، پسربچه‌ای به نام علی را ربوده و به قتل رسانده‌اند. او گفت: من و دوستم در محله‌ای زندگی می‌کردیم که خانواده علی زندگی می‌کردند. آنها را می‌شناختیم و می‌دانستیم وضع مالی خوبی دارند. برای همین نقشه کشیدیم که با همدستی دو نفر دیگر از دوستانمان پسربچه هشت ساله را ربوده و از پدرش ۵۰ میلیون تومان اخاذی کنیم.
ما با استفاده از یک موتورسیکلت نقشه‌مان را عملی کردیم و زمانی که علی در مقابل در خانه‌شان سرگرم بازی بود، او را ربودیم اما وقتی وی را به خانه همدستمان بردیم، او گفت که ما را می‌شناسد و همه‌‌چیز را به پدرش خواهد گفت. وقتی فهمیدیم که شناسایی شده‌ایم، او را به قتل رساندیم و جسدش را در حاشیه شهر رها کردیم. با اعترافات تکان‌دهنده مرد جوان، مأموران همدستان او را نیز دستگیر کردند.
متهمان در بازجویی‌ها به جنایت اعتراف کردند و گفتند که بعد از قتل علی چنان دچار عذاب وجدان شده بودند که گاهی اوقات سر قبر او می‌رفتند و از وی درخواست حلالیت می‌کردند. به گفته دادستان آبادان، سه نفر از متهمان پرونده در بازداشت به‌سرمی‌برند و یک نفر دیگر که جرم کمتری دارد با وثیقه آزاد است و تحقیقات برای اینکه مشخص شود کدام‌یک از متهمان عامل اصلی جنایت بوده، ادامه دارد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.