دعوت از اصغر فرهادی برای عضویت در آکادمی اسکار

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا از اصغر فرهادی به همراه ۱۷۵ نفر از دیگر فعالان عرصه سینما برای عضویت در این آکادمی دعوت به عمل آورد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا ۱۷۶ عضو جدید از جمله بازیگرانی از قبیل متیو مکانی،‌ جسیکا چستین و کری واشنگتن و کارگردانانی مانند ترنس مالیک و اصغر فرهادی را به عضویت در این آکادمی دعوت کرد. این آکادمی به سنت هر ساله از چهره‌های معروف و معتبر دنیای سینما برای عضویت در بخش‌های مختلف کارگردانی،‌ ‌فیلمنامه‌نویسی،‌ تدوین،‌ بازیگری و فیلم‌برداری‌ دعوت کرده است.

به گزارش ایرانویج به نقل از همشهری آنلاین؛ از اصغر فرهادی که امسال با فیلم «جدایی نادر از سیمین» در بخش فیلم خارجی موفق به کسب اسکار بهترین فیلم شد نیز به عنوان یکی از منتخبین برای عضویت در بخش کارگردانی و همچنین در بخش فیلمنامه‌نویسی دعوت شده است.

بر اساس گزارش لس‌آنجلس تایمز،‌ در میان دعوت‌شدگان امسال آکادمی تعدادی از کاندیداها و برندگان اسکار ۲۰۱۲ حضور دارند که از آن جمله می‌توان به ژان دوجاردین و برنیس بژو هنرپیشه‌های اصلی فیلم بازیگر و میشل هازاناویشز کارگردان این فیلم اشاره کرد.

اکتاویا اسپنسر برنده اسکار بهترین نقش مکمل زن که در فیلم خدمتکار به ایفای نقش پرداخته بود در میان دعوت شدگان به آکادمی حضور دارد.

فرهادی و هازاناویشز دو منتخبی هستند که برای پیوستن به بخش‌های کارگردانی و نویسندگی از آنها دعوت شده‌است. دعوت‌شدگان برای عضویت در آکادمی باید یکی از بخش‌ها را انتخاب کنند. در بخش کارگردانی علاوه‌بر اصغر فرهادی، برادران داردن و جوزف سدار نیز حضور دارند


» اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.