دعوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از مردم برای حضور گسترده در انتخابات

۰۲خردادماه،

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات فراخواند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در متن این بیانیه آمده است:

تاریخ پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران همواره شاهد خلق حماسه‌های گوناگون از سوی ملت غیور ایران بوده است. یکی از این میادین خلق حماسه، کارزار انتخابات است که نشان دهنده رابطه عمیق میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد. برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری سال ، آن هم در سالی که به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده است، نقطه عطفی خواهد بود تا مردم ایران بار دیگر نشان دهند تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی هیچ نقشی در ایجاد فاصله میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارد.

حماسه‌آفرینی در انتخابات پیش رو جز با ایمان و همدلی و قانونمداری اتفاق نخواهد افتاد. در این بین نقش پررنگ شورای نگهبان در تشخیص صلاحیت نامزدهای محترم و شرکت کننده در انتخابات بر کسی پوشیده نیست. عملکرد این شورا – از زمان شکل‌گیری آن تا امروز – به عنوان تنها مرجع قانونی رسیدگی به صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به خوبی نشان داده که اعضای این نهاد، بر اساس تقوا و تعهد و به دور از هرگونه اعمال نظرهای شخصی و جناحی و بدون کمترین توجهی به جوسازی‌های رسانه‌ای، به وظیفه خود در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداها عمل کرده‌اند.

در این میان رفتار قانونی و عادلانه شورای نگهبان به مذاق بعضی از جریانات و گروه‌ها خوش نیامده است و در صدد تخریب این نهاد قانونی برآمده‌اند. البته این موضوع تازگی نداشته و از ابتدای انقلاب تاکنون همواره عده‌ای خودفروش یا جاهل، به طرق مختلف سعی نموده‌اند با ایجاد شبهات گوناگون و تهمت‌های ناروا، تصمیمات این شورا را تحت تاثیر جوسازی‌های خود قرار دهند.

برخی دیگر سعی دارند تحقق حماسه سیاسی را مستلزم حضور جریانات و اشخاص خاصی که صلاحیت آن‌ها محرز نشده است بدانند؛ این اشخاص و اعوان و انصارشان باید بدانند که تاریخ پرافتخار ۳۴ ساله انقلاب اسلامی نشان داده که مردم به هیچ فرد یا جریانی، خواه قائم مقام رهبری باشند و خواه رییس‌جمهور، کمترین ارادت قلبی و عملی ندارند و سبب حضورشان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و سیاسی، تنها براساس عمل به تکلیف الهی و لبیک به ندای امام‌شان بوده و خواهد بود. این اشخاص، از فتنه‌گران مزدور آمریکا تا منحرفان بی‌هویت سیاه‌دل به عینه خواهند دید ملت شریف و شهیدپرور ایران، همان‌گونه که حماسه حضور ۶۵درصدی انتخابات مجلس، و حماسه بی‌نظیر حضور ۸۵درصدی در انتخابات ریاست جمهوری سال۸۸ را رقم زدند، این بار نیز حماسه دیگری خواهند آفرید و به فضل الهی چشمان جهانیان را به خود خیره خواهند کرد.

و اما پاسخ ما به کسانی که سعی در تحت‌الشعاع قرار دادن تصمیم شورای نگهبان دارند تنها جمله معروفی از معمار کبیر انقلاب اسلامی است(ره) که فرمودند:«اگر کسی… به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.» و اعلام میداریم که اگر این تهمت پراکنی ها و جوسازی ها ادامه یابد، دست از محاکمه این مفسدین فی الارض نخواهیم کشید.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران از عملکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت نشدن بعضی اشخاص با قاطعیت حمایت کرده و از کسانی که صلاحیت‌شان احراز نشده، دعوت کرده است که «به قانون عمل نمایید و نظر شورای نگهبان قانون اساسی را فصل الخطاب بدانید و اسیر دام‌های گسترانیده شیطان نشوید، و مسیر کسانی را نپیمایید که در انتخابات‌های قبل، به قانون و رای ملت پشت کردند. ضمناً از نامزدهای محترم دیگری که به هر سبب صلاحیت‌شان برای ریاست جمهوری احراز نشده و قانون را ملاک عملکرد خود قرار داده‌اند نیز تشکر کرده و از خداوند منان برای‌شان آرزوی موفیقت داریم.»

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.