دعوت سازندگان “من مادر هستم” از مردم موافق و مخالف برای تماشای فیلم در برابر تحریم‌های حوزه: در برابر این تصمیم نادرست بایستید/امیدواریم روشنفکران مسلمانی که در برابر این تصمیم خاموش مانده‌اند، در مقابل تاریخ سببی داشته باشند

۰۸م آذر ،

سه شنبه, ۰۷ آذر ساعت ۱۷:۳۱ کافه سینما

(۱۰۶+)(۴-)(۱۲ نظر مردم در ساعات اخیر) توضیح کافه سینما: در شرایطی که نمایش من مادر هستم از فردا در سالن‌های سینمای تهران به نمایش درمی‌آید، هنوز نمایش آن در سالن‌های متعلق به حوزه‌ی هنری ممنوع است. فریدون جیرانی کارگردان و سیدغلامرضا موسوی تهیه کننده فیلم، در نامه‌ای که برای کافه سینما ارسال کرده‌اند، از مردم در این شرایط برای تماشای فیلم دعوت و از سینماگرانی که در پیوند با حوزه در برابر این اتفاق خاموش مانده‌اند، گله کرده‌اند. متن کامل این نامه را در کافه سینما می‌خوانید:

فیلم “من مادرهستم” نه دربارهٔ خیانت است ، نه دربارهٔ زنا ، نه نمایش فحشاست . فیلم “من مادر هستم” یک فیلم اخلاقی است که یک نوع سبک زندگی را به چالش می کشد. بنابراین از عده ای که ندیده تحت تاثیر تحریکات پشت پرده، جوسازی ناجوانمردانه ای را علیه فیلم آغاز کردند و قضاوتشان را قضاوتی اسلامی تلقی کردند دعوت می کنیم که از فردا به تماشای فیلم بنشینند و بعد از دیدن فیلم نظر بدهند .

سازندگان فیلم “من مادر هستم” معتقدند که شرایط اکران به سبب تصمیم نادرست یک نهاد دولتی در معرض بحران قرار گرفته است و کسانی که به بقای سینما و حیاتش در این شرایط اعتقاد دارند باید جلوی این تصمیم نادرست بایستند.

سکوت بعضی از روشنفکران مسلمان داخل سینما در این رابطه توجیه پذیر نیست . ما نمی خواهیم با کسانی که این سکوت را در پیوند منافع آنها با بخشی از قدرت تحلیل می کنند، همصدا شویم ، ما هنوز آنها را دوستان سینمای ایران می دانیم . امیدواریم آنها بعدها در مقابل تاریخ سببی برای این سکوت خود داشته باشند.

ما به سبب همین جوسازی ناجوانمردانه نمایشمان در سینماهای محدودی صورت می گیرد ، بنابراین از همه ی مردم عزیز که به ادامه ی حیات سینمای اجتماعی معتقدند دعوت می کنیم در همین سینماها به تماشای فیلم بنشینند.

 

فریدون جیرانی (کارگردان) سیدغلامرضا موسوی(تهیه کننده)

من مادر هستم

* تیزرها و پوسترهای فیلم را این جا در کافه سینما ببینید.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.