دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور گسترده در انتخابات

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
مراجع تقلید با صدور بیانیه هایی جداگانه از مردم برای حضور گسترده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت ‌الله نوری ‌همدانی با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت مردم برای شرکت در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و عقلی است. متن بیانیه به این شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

ملت متعهد و مسلمان ایران، نظام قدرتمند اسلامی که با پرچمداری و ابتکار امام راحل عظیم‌الشان اعلی الله مقامه و تقدیم هزاران شهید و تحمل هزاران جانباز و آزاده و تلاش و کوشش های فراوان دلسوزان هوشمند به وجود آمده و مدت ۳۴ سال است با سرافرازی و سربلندی به حیات عزتمند خود ادامه داده است همه و همه و در نتیجه تدبیر و اندیشه بلند مقام معظم رهبری دامت برکاته و حضور دائمی و فداکاری هوشمندانه شما بوده است و اکنون ‌می‌دانید در رابطه با انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری که در روز ۲۴ خرداد با توفیق وکمک خداوند متعال انجام خواهد یافت دشمنان اسلام توطئه‌ها و نقشه‌هایی دارند لذا لازم است،

اولاً همه مردم متحد ایران اسلام به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی و عقلی و به عنوان جهاد در راه خدا و به عنوان یک عبادت در پای صندوق‌های رای حضور پرخروش داشته باشند و رای بدهند و دشمنان اسلام را بیش از پیش مایوس کنند و قدرت و اتحاد و اراده خود را به نمایش بگذارند که ما مطمئنیم خداوند متعال ثواب این نیت پاک و این عمل مهم را به شما عنایت خواهد فرمود.

ثانیاً موضوع انتخاب اصلح را باید در نظر بگیریم و نماینده‌ای که دارای شرایطی همچون سابقه روشن اسلامی و انقلابی و از لحاظ تقوا و تدین و ولایت‌مداری در سطح بسیار بالا باشد، حافظ ارزش‌های اسلامی و آرمان انقلابی امام راحل (ره) باشد، شجاعت دفاع از اسلام و فرهنگ انقلاب در حدی که حضور او در هر مجمعی سبب عزت و سربلندی اسلام و ایران و مایوس شدن دشمن باشد، مردمی و متواضع و دلسوز و مهربان و پرتلاش و در فکر تامین آسایش و معیشت مردم باشد و بداند که هر یک از آراء مردم مسئولیتی سنگین ایجاد می‌کند را انتخاب کنیم.

دعوت ‌آیت‌الله مکارم‌شیرازى برای حضور گسترده مردم در انتخابات

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی عمومی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد و گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و اجتماعی است.

درپیام آیت ‌الله مکارم شیرازی آمده است: شرکت در انتخابات به ویژه این انتخابات سرنوشت‌ساز از وظایف دینى و الهى و اجتماعى است.

درادامه این پیام آمده است: ان‌شاءالله همه کسانى که واجد شرایط می باشند به این وظیفه مهم در این شرایط حساس عمل خواهند کرد و کوشش کنند فرد اصلح را با مشورت انتخاب کنند. امید است انتخابات با نظم و امنیت کامل و بیدارى و هوشیارى همه شهروندان انجام شود.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.