دغدغه تولید علم بومی از جمله دلایل مشکل در رشته های هنر

۳ م دیماه ،

عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: دغدغه تولید علم بومی از جمله دلایل مشکل و نزاع گفتمانی در عرصه هنر و علوم انسانی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ صمیم، عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی عصر دیروز در سومین نشست هفته پژوهش که در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد طی سخنرانی گفت: ابتدای امر به بحث اهمیت مساله نزاغ گفتمانی به عنوان مساله آموزش شناختی در دانشکده هنر می پردازیم چنانچه این نزاع گفتمانی از همان ابتدا یک امر بدیع و پاتولوژیک است و چارچوب مفهومی و متالوژیک دارد.

وی افزود: مباحث سنت و مدرنیته بودن آموزش های دانشکده هنر از جمله مشکلاتی است که چند سال قبل تاکنون همچنان وجود داشته است.

صمیم تصریح کرد: سیاست گذاری دغدغه تولید علم بعضی سبب مشکل دار بودن در عرصه هنر و علوم انسانی همان وجود نزاع گفتمانی است چنانچه شکل نزاع گفتمانی به شکل های متفاوت وابسته است و تا تفاهم معرفتی به وجود نیاید این مشکل حل نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم معرفتی زمانی ایجاد می گردد که تعامل پویا و سازنده به وجود آید و البته تولید علم اتفاق نمی افتد مگر اینکه اجتماعی سازنده ای به وجود آید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.