دفاع از مردم مظلوم غزه وظیفه همه مومنان جهان اسلام است

۲۸ آبان ،

طی بیانیه‌ای از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس صورت گرفت

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه،خواستار همه جانبه مسلمانان از مردم غزه شدند.

به گزارش تفسیری حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در محکومیت جنایات اسرائیل در غزه بیانیه‌ای منتشر کردند.

متن این بیانیه ‌به شرح زیر است :

«و آنانکه ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر و عذابی بازگشت خواهند کرد» (شعراء ۲۷۷)
 
دنیا دنیای عجیبی شده است، چندین قرن از آغاز تمدن بشر سپری شده ولی همچنان شاهد وحشی‌گری‌های فراوانی در جهان هستیم.

گویی اصلاً تمدنی وجود نداشته و تجربه‌ای از این قرون نصیب انسانها نشده است، هنوز همان توحشی که کتابها به انسان اولیه نسبت می‌دهند در انسان به اصطلاح متمدن امروزی قرن ۲۱ بدون کم و کاست و بلکه بیشتر وجود دارد.

ظلم و ستمی که اکنون استکبار جهانی با ابزار به اصطلاح تمدنی خود انجام می‌دهد، در تاریخ بشری بی‌سابقه است و قابل توجه تر این‌که همین مستکبرین اقدامات خود را حفظ حقوق بشر و حمایت از اخلاق انسانی می‌نامند.

 نمونه‌ای از این جنایات را سالهاست در سرزمین فلسطین و سایر مناطق مسلمان‌نشین نظاره‌گر هستیم و البته در این میان مظلوم‌تر از همه، ساکنین مسلمان نوار غزه می باشند.
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اتفاقات دو روز قبل در غزه ، به همان اندازه که برای ساکنان بی دفاع غزه مصیبت بار است، برای مدعیان نظم نوین جهانی سبب شرمساری و تأسف است، اما در این میان آنچه که بیش از هر موضوع دیگری دل مسلمانان واقعی را به درد می‌آورد، سکوت و بی توجهی سران دولت های عربی در قبال چنین جنایات ددمنشانه‌ای است.

صد البته که آزاداندیشان جهان در قبال این جنایات و وحشی گری‌ها سکوت نخواهند کرد و به جرأت می‌توان ادعا کرد که در آغاز هزاره سوم کمتر جنایتی در این سطح اتفاق افتاده و اگر هم بوده باز هم از کارنامه درخشان! رژیم صهیونیستی بوده است.
 
در قسمت دیگر این بیانیه می‌خوانیم : امروز، غزه در عین مظلومیت، به اسطوره مقاومت امت اسلامی تبدیل شده است.

بدون شک اینک ، بیش از هر وقت دیگری لزوم اتحاد امت اسلامی و یاری رساندن به ملّت های مسلمان ، احساس می‌شود و آن‌چه که در غزه می‌گذرد دیگر ، فراتر از یک جنگ و مصداق عینی نسل کشی است و حتی پیش پا افتاده ترین اصول کنوانسیون های جنگی در آن رعایت نمی‌شود.

در ریشه‌یابی مصیبت‌های وارده ، به این سخن حضرت امام خمینی(ره) می‌رسیم که: « ابتلای اسلام امروز این است که گوش‌هایی که باید به مسایل و مشکلات مسلمین گوش بدهند کر شده‌اند و زبان‌هایی که باید برای مصالح مسلمین به کار بیفتد لال شده‌اند و چشم هایی که باید مصیبت‌هایی که بر مسلمین وارد می‌شود ملاحظه کنند کور شده‌اند»
 
در ادامه این بیانیه آمده است :نکته دیگری که باید به آن اشاره نمود، وقاحت دولت مصر در تکمیل پازل سیاست رژیم اشغالگر قدس در محاصره‌ مردم غزه و نابودی مقاومت اسلامی است که متأسفانه اقدامات صورت گرفته از جانب بعضی نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران غیرقابل توجیه است که بجای فشار و بیدار نمودن افکار عمومی نسبت به ظلم دولت حسنی نامبارک سکوت کرده و دم از سرگیری روابط با دولت حسنی نامبارک بی‌غیرت می‌زنند.
 
این بیانیه می افزاید: اکنون امت مسلمان و مظلوم فلسطین در غزه ، همزمان با ماه محرم الحرام آماج دردناکترین حرکات ددمنشانه از سوی رژیم غاصب و چپاولگر صهیونیست قرار گرفته‌اند و با مقاومت خود عبارت «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا » را تفسیر کرده‌اند چرا که قدمت ظلم به بلندای تاریخ است و یزیدیان همواره در ظلم به مظلومان دست داشته‌اند و اینک نمونه ای بارز از آن را در غزه می‌بینیم.
 
در این پایان این بیانیه آمده است : دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با ابراز تأسف شدید از وقایع روزهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی و شهادت احمد الجعبری فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس و یک مقام ارشد دیگر در غزه توسط موشک‌های اسرائیلی ، در جهتی فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « همه مجاهدان فلسطین و همه مؤمنان جهان اسلام مؤظف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی دفاع غزه‌اند» حمایت بی‌دریغ خویش را از مقاومت مردم غزه اعلام داشته و ضمن محکوم کردن جنایات بی‌شرمانه و خفت‌بار رژیم غاصب صهیونیستی بر ضد مردم مظلوم غزه و سکوت تشویق آمیز بعضی دولت‌ها، خود را در غم شهادت مظلومانه ساکنان مظلوم غزه شریک می‌دانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.