دفاع باهنر از تعدد فراکسیون‌های اصولگرا در مجلس نهم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر در دهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین – جام- که امروز جمعه در سازمان ارتباطات اسلامی در حال برگزاری است ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دو سال گذشته جامعه اسلامی مهندسین گفت:  این تشکل همیشه تلاش داشته است در یک اقدام سمبلیک کنگره خود را در ایام مصادف با هفتم تیر برگزار کند.

وی با اشاره به تلاش جامعه اسلامی مهندسین برای انتشار روزنامه خراسان در سراسر کشور گفت: قصد داریم با کمک آقای موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی این روزنامه را در خراسان شمالی نیز راه اندازی کنیم.

باهنر با بیان که این جامعه اسلامی مهندسین یک سال قبل از انتخابات مجلس نهم برنامه های انتخاباتی خود را آغاز کرد با تشریح فضای قبل از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی جریان اصلاح طلبی که دچار پراکندگی سیاسی شده بودند و یک تغییرات اساسی در ساختار و اهداف آنان بوجود آمده بود و همچنین برخی از احزاب و چهره های آن دچار تغییرات ایدئولوژیک شده بودند، لذا نیازمند یک نوع مدیریتی در فضای سیاسی کشور بودیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: درعین حال که باید مراقب جریان تندرو اصلاح طلب بودیم از طرفی نیز باید از ورود عوامل فتنه به دستگاه تصمیم گیری نظام جلوگیری می کردیم.

وی با اشاره به رقابت در درون جریان اصولگرایی برای انتخابات مجلس نهم گفت: از یک سال قبل از انتخابات دو فضای سیاسی در بین اصولگرایان صف آرایی کردند که یک جریان معتقد به تسویه در جریان اصولگرایی بودند و یک گروه دیگر طبق شاخص و باید و نبایدهایی جامعتین معتقد به جذب حداکثری و دفع حداقلی بودند.

باهنرادامه داد: بر همین مبنا جامعه اسلامی مهندسین نشست‌هایی را با جامعتین داشت و درخواست کرد که اصولگرایی را تعریف کنیم و بالاخره اصولگرایی با ۱۲ باید و ۱۲ نباید تعریف شد و بر مبنای لیست جبهه متحد اصولگرایان بسته شد.

وی تاکید کرد: عمده شاخص های تدوین شده توسط جامعتین برگرفته از شاخص هایی بود که مقام معظم رهبری در طول ۴ سال گذشته به این جریان متذکر شده بودند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه رقابت میان دو گروه  جریان اصولگرایی در مجلس نهم نیز ادامه یافت گفت: نهایتا مجلس با ۹۰ درصد از اعضای جریان اصولگرایی تشکیل شد که دو فراکسیون اصولگرایی در آن بوجود آمد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس جای تضارب آرا و عقاید مختلف است، گفت: مجلس جای یکصدایی نیست بلکه چند صدایی است یعنی مجادله و جهد برای بهترین انتخاب و بهترین تصمیم  اما این تضارب افکار نباید با تخریب، کینه توزی و بداخلاقی همراه باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین به زودی وارد انتخابات ریاست جمهوری می شود. این تشکل در ۲ سال گذشته در عرصه سیاسی کشور نقش آفرین بوده و این نقش نیز برای انتخابات ریاست جمهوری استمرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد : زمانی که در دور اول انتخابات مجلس دیدیم عده ای در صدد حذف عده دیگر هستند جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات با حساسیت بیشتری ورود پیدا کرد و با یک فعالیت جدی و گسترده و همچنین با استفاده از ظرفیت قومیت ها  و نیروهای شهرستانی بهره برد.

باهنر وی در پایان با اشاره به سطح کیفی مجلس نهم گفت: مجلس نهم یک مجلس خوب، اصولگرا، با تجربه و با سطح تحصیلات عالی است و امیدواری های زیادی به این مجلس هست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.