دفاع مقدس بهترین تجربه برای نویسندگان است

خبرگزاری آریا – نویسنده کتاب دره پلنگ ها ، با اشاره به وجود استعدادهای درخشان در ادبیات داستانی کشور گفت:ادبیات داستانی بهترین تجربه برای نویسندگان به ویژه نویسندگان جوان است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا بایرامی در نشست بررسی ادبیات داستانی بسیج هنرمندان چهارمحال وبختیاری در مجتمع فرهنگی هنری مهر شهرکرد افزود:در سطح جهان بهترین فیلم ها درباره جنگ جهانی دوم ساخته شده اما در ایران، دفاع مقدس به عنوان یک گنجینیه گرانبها ، به شکل مطلوب مورد توجه هنرمندان قرار نگرفته است.
به گفته وی،ایران بهشت تجربه های ناب برای داستان نویسی است و باید از این تجربیات که سرشار از معنویت و ارزش هستند استفاده کرد. نویسنده کتاب تپه عقابها یادآور شد: نویسندگان پس از انقلاب توانمند هستند و توانسته اند با نوشتن داستان های مختلف میزان توان خود را به خوبی بیان دارند.
وی اظهار داشت: در جذاب بودن آثار ادبیات دفاع مقدس ایران شکی نیست چون مسائل انسانی، در کل دنیا اشتراکات فراوانی دارد که باعث ارتباط می‌شود و توجه به کرامت و اخلاق انسانی و مسائلی از این دست در کنار بار دراماتیک این عرصه ، مصالح و مایه‌های خوبی برای نویسنده و مخاطب است.
نویسنده رمان همسفران گفت: بومی‌نویسی یک امتیاز است چرا که ادبیات آمریکایی لاتین به خاطر این بومی‌نویسی شکوفا شد و جنگ با تمام مسائل عامی که دارد در فضا یا خلاء که شکل نمی‌گیرد بلکه با جغرافیا ، فرهنگ و انسان‌هایی که در آن حضور دارند تعریف می‌شود.
مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان چهارمحال وبختیاری نیز گفت:هنرمند بسیجی این استان توانسته اند در ادبیات داستانی خود را اثبات کنند.
“نقی بلالی دهکردی”افزود: بسیج هنرمندان با تکیه بر اصول و ارزشهای انسانی و انقلابی به هنر متعالی توجه ویژه دارد و در این زمینه تاکنون یک مجموعه از آثار کوتاه داستانی نویسندگان بسیجی استان چاپ و منتشر شده است.
در این نشست که جمعی از استادان دانشگاه و نویسندگان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند، جریان ادبیات داستانی معاصر ایران نقد و بررسی شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.