دفتر حقوق بشر سازمان ملل: قوانین انسانی در اوکراین کنار گذاشته شده‌اند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد به افزایش شواهد مبنی بر “جنایت جنگی” در حمله روسیه به اوکراین اشاره کرده و گفت، ظاهرا قوانین انسانی کنار گذاشته شده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل: قوانین انسانی در اوکراین کنار گذاشته شده‌اند

به گزارش ممتاز نیوز، میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت، کار نهاد تحت نظارت او تا به امروز، حاوی جزئیات روایتی وحشت‌آور از تجاوز به حقوق غیرنظامیان است.

عملیات دفتر او در اوکراین تا کنون ۲۵۶۴ تلفات غیرنظامی، از جمله ۲۳۴۵ کشته را از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فرویه به ثبت رسانده است. این دفتر اعلام کرد که ۹۲.۳ درصد از این تلفات در مناطق تحت کنترل دولت اوکراین به ثبت رسیده است. این دفتر از روش‌شناسی دقیقی استفاده کرده و از مدت‌ها پیش اعلام کرده است که ارقام مورد تاییدش، بسیار پایینتر از ارقام واقعی هستند.

باچله افزود، همزمان با انتشار اخبار و جزئیات جدیدتر از ماریوپل که شاهد نبردی شدید است، «ارقام واقعی بالاتر بسیار بالاتر خواهد بود.»

او ادامه داد: در هشت هفته گذشته، نه تنها قانون بین‌المللی انسانی نادیده گرفته شده، بلکه کنار گذاشته شده است.

دفتر او اعلام کرد که نیروهای روسیه مناطق پرجمعیت را «بمباران» کرده، غیرنظامیان را کشته و بیمارستان‌ها، مدارس و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی را تخریب کرده‌اند.

باچله همچنین افزود، به‌نظر می‌رسد که نیروهای اوکراین در شرق این کشور از سلاح‌هایی با تاثیرات “گسترده و کور” استفاده کرده‌اند.

باچله گفت، مقیاس اعدام‌های بدون محاکمه غیرنظامیان روسیه در مناطقی که سابقا تحت تصرف مسکو بود، در حال مشخص شدن است.

در نهم ماه آوریل، کارکنان دفتر حقوق بشر سازمان ملل در سفر به شهر بوچا، قتل غیرقانونی حدود ۵۰ تن را – از جمله اعدام بدون دادگاه ثبت – کردند. این هیئت همچنین بیش از ۳۰۰ مورد اتهام مبنی بر کشتن غیرنظامیان در شهرهایی که روسیه سابقا آن‌ها را تحت تصرف خود داشته، دریافت کرده است.

مقامات روس اما اتهام قتل غیرنظامیان را رد کرده و اوکراین را به صحنه‌سازی متهم کرده‌اند.

این دفتر همچنین اعلام کرد که تا کنون ۱۱۴ حمله به مکان‌های درمانی را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.