دفتر موسیقی؛ صندلی داغ/ حضور ۶۱ گروه در جشنواره موسیقی

۱۹م دیماه ،

رئیس انجمن موسیقی در نشست خبری جشنواره موسیقی فجر:

علی ترابی گفت: محمد میرزمانی از بیماری دیابت رنج می‌برد، اما صندلی دفتر موسیقی به صندلی داغ معروف است زیرا از هیچ مقام مسئولی به اندازه مدیر دفتر موسیقی انتظار ندارد.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر صبح امروز نوزدهم دی‌ماه با حضور حسن ریاحی (دبیر جشنواره)، علی ترابی (دبیر اجرایی) و رامین صدیقی (مسئول بخش بین الملل) در تالار وحدت برگزار شد.

حسن ریاحی در ابتدای این نشست گفت: جشنواره موسیقی فجر امسال با حساسیت و محدودیت برگزار می گردد و مهم ترین بخش این جشنواره از نظر من بخش نسلی دیگر و استعداد برتر است زیرا به کمک این بخش ها می توانیم جوانان هنرمند را بشناسیم، همچنین بسیاری از این جوانان هنرمند به در خواست ما عضو انجمن ملی نخبگان شده اند.

دبیر جشنواره موسیقی فجر در ادامه افزود: جشنواره امسال با صرفه جویی برگزار می گردد و تمامی کنسرت ها در شش تالار اجرا می گردد ، همچنین ۷۰ گروه درخواست کردند تا در این جشنواره حضور داشته باشند اما به سبب محدودیت فقط تعدادی از آنها پذیرفته شدند و امیدواریم در سالهای دیگر یتوانیم در خدمت گروههای دیگر باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین بخش فیلم هنری به جشنواره امسال افزوده شده است که این فیلم ها هم ایرانی و هم غیر ایرانی است و شامل مستندهای بلند و کوتاه است و محدودیت زمانی ندارد.

در ادامه این نشست علی ترابی گفت: بسیاری از رسانه ها عنوان کردند که جشنواره امسال در سکوت برگزار می گردد در حالی که ما از اردیبهشت ماه فراخوان دادیم و یک ماه این فراخوان را تمدید کردیم ، همچنین بخش های مختلف این جشنواره که شامل بخش رقابتی، جنبی، نسلی دیگر، استعداد درخشان، فیلم و… است از چندین ماه پیش تعیین شده بود.

دبیر اجرایی جشنواره موسیقی فجر در ادامه تاکید کرد: همچنین کنسرت ها در تالاروحدت، خانه هنرمندان، سالن رودکی، پژوهشکده فرهنگ و هنر، برج میلاد برگزار می گردد و بخش نسلی دیگر در فرهنگسرای ارسباران اجرا می گردد.
وی در ادامه اشاره کرد: در این جشنواره ۵۷ گروه غیرتکراری به روی صحنه می روند ، همچنین بخشی از این جشنواره به تجلیل از اساتید اختصاص دارد.

در ادامه این نشست، رامین صدیقی دربارهٔ بخش بین الملل بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: در بخش بین الملل کیفیت مهم تر از کمیت است و ما تصمیم گرفتیم در این جشنواره از کمیت صرف نظر کنیم و بیشتر به کیفیت توجه کنیم.همچنین از بهترین گروههای دنیا دعوت کردیم تا موسیقی را به گوش مخاطبان برسانیم که کمتر شنیده شده است زیرا سال قبل بیشترین استقبال از بخش بین الملل بود.

مسئول بخش بین الملل در ادامه تاکید کرد: بخش بین الملل جشنواره موسیقی فجر امسال با حضور چهار گروه برگزار می گردد که شامل اجرای یک پیانیست هلندی، گروهی از هند و… می گردد. همچنین بخش دیگری به مستند در حوزه موسیقی اختصاص دارد زیرا می خواهیم بین مستند و موسیقی پیوندی ایجاد کنیم که سه روز به نمایش مستند ایرانی و سه روز به مستند غیر ایرانی اختصاص دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش فیلم هنری به مستندهایی از آلمان، انگلستان، سوئیس، ارکستر چند ملیتی در ایتالیا ، موسیقی آئینی اسلام ، صدا و سکوت و…. اختصاص دارد.

در ادامه این نشست علی ترابی دربارهٔ دلایل استعفا مدیر کل دفتر موسیقی گفت: همان طور که می دانیم محمد میرزمانی از بیماری دیابت رنج می برد و بیماری ایشان در این دوره تشدید شده است ، همچنین صندلی دفتر موسیقی به صندلی داغ معروف است زیرا هیچ صندلی به این اندازه از یک مسئول انتظار ندارد. البته تمامی کارهای جشنواره با حضور ایشان انجام شد و ایشان در هیچ مورد در زمینه جشنواره کوتاهی نکردند.

گزارش تصویری مرتبط

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.