دفع پنج تجاوز دریایی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها توسط سپاه و بسیج

۱فروردین ۱۳،

به‌گزارش تسنیم ، سردار سیف‌الله بختیاری فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس با اشاره به اینکه تاکنون دو بار متجاوزین خارجی به آب‌های سرزمینی کشورمان به اسارت درآمده‌اند، افزود: بار اول که پنج نفر و بار دوم هشت نفر بودند، همه سرتاپا مسلح به سلاح و تجهیزات مورد نیاز بودند اما وقتی نیروهای ما با آن‌ها مواجهه شدند، همراه خود تنها سلاح سبک کلاشینکف به‌همراه داشتند و با همین سلاح هم توانستند آن‌ها را به اسارت بگیرند.

وی با بیان اینکه “سری اول سه نفر آمریکایی و دو نفر کویتی را دستگیر کردیم اما به‌خاطر وضع سیاسی کشور در سال ۸۱ اصلاً رسانه‌ای نشد”، ادامه داد: در مرحله اول وقتی اعلام شد متجاوزین وارد آب‌های سرزمینی ما شدند، رزمندگان ما به‌سمت آنها حرکت کردند و هنگامی که به مقابلشان رسیدند، یکی از ملوانان آمریکایی تیربار به دست و آماده شلیک به‌سمت نیروها نشانه‌روی کرده بود اما رزمنده ما فقط با یک تکبیر او را خلع‌سلاح کرد. افتخار رزمندگان منطقه سوم نیروی دریایی سپاه این است که تاکنون نگذاشتند یک آمریکایی یا انگلیسی از اروند به داخل آب‌های ایران نفوذ کند. این هم حاصل نشده مگر اینکه رزمندگان ما به ائمه متوسل شدند و در همه‌حال رهروی خون شهدا بودند و از ولایت پیروی کردند.

وی با یادآوری این نکته که دستگیری ملوانان متجاوز انگلیسی در خلیج فارس با مشارکت یگان دریایی بسیج صورت گرفت، افزود: زمانی که آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند، روز دوم یا سوم بود که به من اعلام کردند کسی به‌عنوان ناوگان پنجم آمریکا اعلام می‌کند با فرماندهی کار دارد، اما آن روز چون فرمانده منطقه حضور نداشت، من به‌عنوان جانشین جواب دادم. کسی که درخواست صحبت کرده بود، خود را به‌عنوان سخنگوی ناوگان پنجم معرفی کرد و گفت قصد دارند از اروندرود وارد عراق شده با محاصره آن زودتر عراق را اشغال کنند. ما هم به‌دلیل مشخص بودن استراتژی جمهوری اسلامی ایران نیازی به کسب اجازه ندیدیم، به‌همین خاطر به آنها اعلام کردیم حق ورود به اروند را ندارند لذا بهتر است که برگردند؛ بعد چون احتمال می‌دادیم آنها اعتنا نکنند و وارد شوند، تعدادی ناوگروه به دریا فرستادیم و مراقبت ویژه از منطقه انجام دادیم.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه در خلیج فارس یادآور شد:‌ بعد از اعزام، اعلام شد تعدادی قایق آمریکایی در حال وارد شدن به اروندرود می باشند لذا چند شناور را مسلح و به‌سمت متجاوزین حرکت کردیم اما به‌محض حرکت، آمریکایی‌ها به‌وسیله جنگ الکترونیکی بی‌سیم‌های ما را قفل کردند، بااین‌حال به‌سمت آنها حرکت‌مان را ادامه دادیم. نزدیک‌شان که شدیم، دیدیم پنج شناور حامل تفنگ‌داران آمریکایی به‌ستون منظم و کلاسیک در آستانه ورود به‌سمت اروند‌رود می باشند لذا به فرمانده شناور اولی اعلام کردم به‌سمت آنها حرکت کند ولی هنگامی که این حرکت ما را دیدند، سریع سر و ته و فرار کردند.

سردار بختیاری افزود: بعد از فرار آنها و دور شدنشان بی‌سیم‌های ما از حالت قفل خارج شد و همان سخنگویی که درخواست صحبت کرده بود، پشت بی‌سیم آمد و بعد از رد و بدل شدن حرف‌های تهدیدآمیز، آمریکایی‌ها منطقه را ترک کردند.

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه در خلیج فارس در ادامه دربارهٔ میزان آمادگی نیروی دریایی سپاه در حفظ و حراست از مرزهای دریایی‌مان یادآور شد: الآن جزایر ما در خلیج فارس از چنان استحکاماتی برخوردارند که حتی دشمن هم به این استحکامات پی‌برده است و از سوی دیگر شناورهای دریایی ما هم به سلاح‌های موشک‌انداز با برد بلند و متوسط مجهز شدند. هم‌چنین تکاوران و تفنگ‌داران ما نیز آماده مقابله با هرنوع تحرک و تجاوز دشمن در خلیج فارس می باشند البته همه این توانایی‌ها بر‌می‌گردد به قوت قلب رزمندگان ما از تجاربی که از شهیدان آموخته‌اند.

سردار بختیاری تأکید کرد: الآن هم اگر به ما اعلام کنند آمریکایی‌‌ها به مرزهای ما می‌آیند، همانند دوران دفاع مقدس مقابل آنها کوتاه نمی‌آییم حتی شده با دست خالی مقابلشان ایستادگی می‌کنیم و آنها را در جای خودشان سرکوب می‌کنیم.

۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.