دف‌نوازان “دوار” به مناسبت عید غدیر به روی صحنه می روند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

مرکز مطالعات موسیقی معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، کنسرت پژوهشی «جایگاه دف در موسیقی ایران» را با حضور گروه «دوار» برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، این برنامه به مناسبت دو عید قربان و غدیر توسط گروه موسیقی «دف نوازان دوار» به سرپرستی محسن تقی‌نژاد و همراهی ۱۳ نفر از نوازندگان دف، تار، سه تار، کمانچه، نی، عود و تنبور در دو بخش به اجرا درخواهد آمد.

در بخش نخست این برنامه بررسی جایگاه دف در موسیقی نواحی ایران به ‌ویژه منطقه کردستان و معرفی مقام‌ها و شیوه نوازندگی و اجرای این ساز در خانقا‌ه‌های این منطقه اختصاص دارد و مقام‌های «حی الله الله، حدادی، دائم، غوثی و …. » که از مقام‌های مدیحه خوانی موسیقی خانقاهی کردستان است به اجرا در می‌آید.

همچنین در این همایش یک روزه، چگونگی ورود ساز دف به عرصه موسیقی دستگاهی ایران و همنوازی این ساز با سازهای رایج موسیقی دستگاهی و جایگاه آن در گروه نوازی معمول در موسیقی دستگاهی ایران اختصاص دارد که همنوازی‌های این بخش در دستگاه «نوا» اجرا می‌شود.

این برنامه پنجشنبه ۱۱ آبان، ساعت ۱۸ در تالار ایران فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود. حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.