دلار رنگ باخت،بازار طلا داغ شد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از بینا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

دلار رنگ باخت،بازار طلا داغ شد | چاپ |
چهارشنبه ۱۰ آبان ساعت ۱۴:۱۶

بینا- طلا که در ماه اکتبر در آستانه تجربه اولین کاهش iبها ماهانه خود از ماه مه(اردیبهشت) بود، با رکوردزنی صندوقهای سرمایه گذاری مشترک در افزایش حاویی طلا، بار دیگر روند افزایش iبها را در پیش گرفت.
به گزارش تفسیری بینا iبه نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، کاهش ارزش دلار عامل اصلی بالا رفتن تقاضا برای طلا است. iبهای دیگر فلزات iبهای مانند نقره و پالادیوم نیز در بازارهای جهانی بالا رفت.
بهای طلا برای تحویل سریع در ساعت ۰۸:۵۶ صبح روز چهارشنبه iبه وقت گرینویچ در بازار لندن ۲/۰ درصد بالا رفت و iبه یک هزار و ۷۱۲ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس رسید.
همچنین iبهای تحویل سریع طلا در ساعت ۰۱:۲۴ بعد از ظهر امروز در بازار سنگاپور یک هزار و ۷۱۱ دلار و ۵۲ سنت در هر اونس بود.
بهای طلا که در ماه سپتامبر (۱۱ شهریور تا ۹ مهر) ۷/۴ درصد بالا رفته بود، در ماه اکتبر تا کنون ۴/۳ درصد کاهش داشته است.
بر اساس داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ، حاویی طلای صندوقهای سرمایه گذاری مشترک دیروز (سه شنبه) iبه دو هزار و ۵۸۷ تن و ۹۲۰ کیلوگرم رسید.
شاخص دلار که دیروز بیشترین کاهش خود در دو هفته اخیر را تجربه نمود، امروز نیز اندکی کاهش یافت، زیرا پیش بینی این بود که خسارات توفان سندی از آنچه انتظار می رود کمتر است.
ˈنیک ترودنˈ استراتژست کالا در بانک استرالیا و نیوزیلند واقع در سنگاپور گفت: دلار ضعیف تر سبب بالا رفتن iبها انواع کالا می گردد.
همچنین پس از فروکش نمودن توفان سندی، بازار سهام نیویورک امروز فعالیت خود را از سر گرفت. هر اونس طلا معادل ۱۰۴/۳۱ گرم است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.