دلار۱۵۰۰ تومانی در صورت مدیریت ارز

۱۶م آذر ،

بینا- نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی کشور به موازنه مثبت معتقد است و اخلالگران را تنبیه نمی کند، افزود: عده ای گردن کلفت وام هایی با رقم های دو سه هزار میلیارد تومان گرفته اند اما آن را نمی پردازند. در دولت احمدی نژاد چاره اندیشی نشد و وام های دیگری هم به این اشخاص داده شد.
به گزارش بینا، الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در سخنانی بر لزوم مدیریت درآمدهای نفتی و ارز تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در سه ماه اول سال جاری ۳۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم، به تصریح کرد: در سه ماه دوم بهتر بود بر موضوع عبور از مراحل مشکل تر تمرکز می شد؛ البته انشااله کشور از این مرحله سخت اقتصادی هم عبور می کند.
نادران در ادامه تصریح کرد: ارز از مدیریت دولت خارج شده اما باید به مدیریت دولت برگردد.
به گفته این کارشناس اقتصادی “اگر بازار ارز مدیریت شود نرخ دلار به قیمت واقعی خود یعنی ۱۵۰۰ تومان بر می گردد.”
نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی کشور به موازنه مثبت معتقد است و اخلالگران را تنبیه نمی کند، افزود: عده ای گردن کلفت وام هایی با رقم های دو سه هزار میلیارد تومان گرفته اند اما آن را نمی پردازند. در دولت احمدی نژاد چاره اندیشی نشد و وام های دیگری هم به این اشخاص داده شد.
نادران میزان معوقات بانکی را ۶۵ هزار میلیارد تومان اعلام و راه علاج نقدینگی را هم سامان دادن به این معوقات عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در ابتدای دولت های احمدی نژاد میزان نقدینگی ۶۵ هزار میلیارد بود اما اکنون به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، اضافه کرد: نقدینگی از طریق مدیریت ارز، جمع آوری معوقات و بسامان کردن نظام اقتصادی قابل کنترل است.
نماینده مردم تهران با بیان اینکه هیچ بانک خصوصی و دولتی نیست که حسابش نزد بانک مرکزی قرمز نباشد، گفت: چرا بانک مرکزی تحت فشار بانک های تجاری رفته است؟

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.