دلامادونینا برای اینتر یا میلان

داربی میلان مهمترین دیدار هفته هفتم کالچو است تا آبی ها و قرمزها در شرایطی که شرایط متفاوتی در جدول رده بندی قرار دارند، بار دیگر به رویارویی با یکدیگر بپردازند.

 عصر ایران ورزشی؛ سعید شمس – داربی میلان مهمترین دیدار هفته هفتم کالچو است تا آبی ها و قرمزها در شرایطی که شرایط متفاوتی در جدول رده بندی قرار دارند، بار دیگر به رویارویی با یکدیگر بپردازند.

 اینتر میلان به این فکر است تا با کسب سه امتیاز ۱۵ امتیازی شده و به صدر نزدیک تر شود و آث میلان هم که در این هفته ها به امتیاز از دست دادن عادت کرده است، می تواند با شکست همشهری آبی امتیازهای خود را دو رقمی کند و همچنین با اعتماد به نفس بیشتری به فکر خارج شدن از بحران عدم نتیجه گیری باشد.

حالا باید منتظر ماند و دید داربی میلان که یکی از غیرقابل پیش بینی ترین داربی های جهان فوتبال به شمار می رود آندریا استراماچونی را با اینتر به جمع مدعیان اصلی خواهد رساند؟

 این در حالی است که نتیجه این دیدار برای آلگری حیاتی است او با برد خطر اخراج را از خود دور می کند و با شکست احتمالی احتمالا باید از هفته های آتی از تلویزوین خانه اش دیدارهای میلان را به تماشا بنشیند.

نگاهی به آمار دربی میلانو

برترین گل‌زن در دربی میلان آندره شوچنکو است. مهاجم بازنشسته و اوکراینی سابق میلان با زدن ۱۴ گل بهترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است.

جوزپه مه‌آتزا ، اسطوره‌ باشگاه اینتر نیز که سابقه‌ی حضور در هر دو باشگاه میلان و اینتر را در کارنامه دارد با زدن ۱۴ گل رکوردی مشابه شوچنکو دارد.

در دیدارهای رودرروی این دو تیم هم در سری A، اینتر شرایط بهتری دارد.

نراتزوری در ۱۷۸ دیدار ، ۶۶ بار پیروز شده و ۲۶۰ گل به ثمر رسانده است. در مقابل میلان ۶۰ پیروزی کسب کرده و ۲۴۱ گل زده است.

در جام حذفی ایتالیا( کوپا ایتالیا) میلان موفق‌تر عمل کرده و در ۲۳ دیداری که در جام حذفی برابر اینتر داشته است، ۹ پیروزی و ۳۲ گل به ثمر رسانده و اینتر ۷ پیروزی و ۲۲ گل را وارد دروازه روسونری کرده است.

رکورددار بازی در دربی دلامادونینا پائولو مالدینی، کاپیتان افسانه‌ای میلان در دو دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ است. این مدافع سابق روسونری، با ۵۶ حضور در دربی دلامادونینا بیشترین سابقه را در تاریخ این تقابل داراست.

 باید منتظر ماند و دید تندیس مریم مقدس (دلامادونینا) که در بالای شهر میلان چشم ها را به خود خیره می کند، به کدام تیم تعلق خواهد گرفت.

                                
برای خواندن سایر خبرهای ورزشی کلیک کنید 


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.