دلایل رونق معاملات بورس کالا از زبان یک کارگزار

۲ مهر – ۰۳:۰۸:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

نمودار معاملات بورس کالا در هفته های اخیر بیانگر این مطلب است که حجم و ارزش خرید و فروش انواع محصولات در این بازار هر هفته افزایش می یابد که کارشناسان دلایل مختلفی را برای ثبت رکوردهای جدید در معاملات تالار نقره‌ای عنوان می کنند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مدیر کالایی شرکت کارگزاری آگاه گفت: یکی از دلایل اصلی رونق معاملات بورس کالا در هفته های اخیر، ورود عرضه کنندگان جدید به رینگ های پتروشیمی و فلزی است که همین امر تقاضای بازار را پوشش داده و عامل افزایش حجم معاملات شده است.
محمد تقی زرین افزود: به دلیل آنکه تقاضای برخی محصولات به خصوص در رینگ پتروشیمی بسیار بالاست. برخی تولیدکنندگان جدید به بورس کالا اضافه شده و حجم عرضه های خود را بالا برده اند که از این بین می توان به پتروشیمی اراک، نوید زرشیمی و شرکت پلی پروپیلن جم اشاره کرد.
وی معقتد است، حضور تولیدکنندگان جدید در بورس کالا، افزایش شمار خریداران را به همراه داشته و کارگزاران در هفته های گذشته شاهد رونق خرید و فروش محصولات در تالار معاملات بوده اند.
مدیر کالایی شرکت کارگزاری آگاه یکی دیگر از عوامل رکوردزنی معاملات بورس کالا را تعیین قیمت منطقی محصولات عنوان کرد و گفت: کشف قیمت واقعی براساس عرضه و تقاضا در رینگ فلزات باعث شده است تا این بازار هم برای عرضه کننده و هم برای خریدار جذاب باشد که به همین دلیل استقبال معامله گران در رینگ فلزات مطلوب بوده است.
زرین در پاسخ به این پرسش که آیا نوسان منطقی قیمت ها در رینگ پتروشیمی وجود ندارد؟ گفت: به دلیل حجم تقاضای بالا برای برخی محصولات پتروشیمی، کنترل هایی در این بازار اعمال می شود که با توجه به اختلاف نرخ بین قیمت کالاهای پتروشیمی در بازار آزاد و بورس، خریداران به طور معمول در سقف قیمت تعیین شده، کالاها را خریداری می کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۲۳۱۵۰۸۳۳۸۰۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.